Unilever przegrał bój o markę

JBR
opublikowano: 26-05-2006, 00:00

Znak towarowy „Dafny” nie jest podobny do „Dove” Unilevera, a Plus Discount może go używać — wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA).

Marka kosmetyków Dove zarejestrowana jest na rzecz koncernu od 1993 r. dla mydeł, szamponów i balsamów. Osiem lat później mydełko „Dafny” pojawiło się w sklepach Plus Discount. Unilever uznał, że jest to wykorzystywanie renomy jego marki i zażądał w Urzędzie Patentowym (UP) unieważnienia znaku rywala.

— Plus Discount z założenia sprzedaje substytuty produktów renomowanych firm. Ma kostki rosołowe w barwach Knorra, a teraz mydło w warstwie fonetycznej bardzo podobne do „Dove” — twierdził Jarosław Kulikowski, rzecznik patentowy Unilevera.

UP porównał oba znaki w warstwie słownej, graficznej i fonetycznej i uznał, że nie są podobne. Zdanie UP podzielił w 2005 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (WSA).

— Ustalenia UP i WSA są prawidłowe. Między znakami nie ma podobieństwa mogącego wywołać konfuzję. Sąd nie kwestionuje renomy „Dove”, ale jest on nadal chroniony, a rejestracja „Dafny” tej ochronie nie przeszkadza — powiedział sędzia Jan Grabowski z NSA.

Wyrok jest ostateczny i prawomocny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JBR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy