Unilever zakazuje upiększania modelek w reklamach i słowa "normalny"

opublikowano: 09-03-2021, 10:10

Koncern, do którego należą znane marki kosmetyków, zakazuje zbytnich poprawek zdjęć modelek jak i używania słowa „normalny” w reklamach swoich produktów, donosi The Independent.

Unilever ogłosił, że wyeliminuje „wszystkie cyfrowe zmiany kształtu ciała, rozmiaru, proporcji i koloru skóry” ze swoich reklam. Zakaz, oprócz reklam, ma dotyczyć także influencerów opłacanych przez firmę do promocji produktów.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Koncern wskazał, że wyeliminowanie słowa „normalny” z opakowań potrwa rok i będzie dotyczyć co najmniej 200 jego produktów. Unilever zadeklarował również, że będzie dążył do większego wykorzystania „bardziej naturalnych, biodegradowalnych i odtwarzalnych składników w całym portfelu swoich produktów”.

Sunny Jain, szef działu kosmetyków i produktów pielęgnacyjnych w Unilever zwrócił uwagę, że konsumenci coraz bardziej cenią marki, które podejmują działania na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i ochrony środowiska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, The Independent

Polecane