Czytasz dzięki

Unilever znów odpisał wartość SlimFast

(Marek Druś)
opublikowano: 04-08-2005, 11:13

Unilever zapowiedział 2-4 proc. wzrost tegorocznej sprzedaży. Będzie to możliwe m.in. dzięki zwiększeniu wydatków firmy na promocję jej licznych produktów. Prognoza jest zgodna z długofalową strategią spółki.

Unilever zapowiedział 2-4 proc. wzrost tegorocznej sprzedaży. Będzie to możliwe m.in. dzięki zwiększeniu wydatków firmy na promocję jej licznych produktów. Prognoza jest zgodna z długofalową strategią spółki.

Unilever, producent m.in. mydła Dove i herbaty Lipton, poinformował w czwartek, że po raz drugi odpisze wartość producenta środków dietetycznych SlimFast. Łącznie spadła ona już o ponad 1 mld EUR w związku z przestawieniem się konsumentów na inne metody i środki walki z nadwagą.

Odpisanie wartości SlimFast, którego Unilever przejął pięć lat temu za 2,3 mld USD, wpłynęło na wyniki spółki w drugim kwartale. Holendersko-brytyjski koncern zakończył go 731 mln EUR zysku. Rok wcześniej wynosił on 1,02 mld EUR. Analitycy oczekiwali, że sięgnie on 930,5 mln EUR. Sprzedaż Unilevera wzrosła w drugim kwartale o 1 proc. do 10,22 mld EUR.

Kurs Unilever rośnie o ponad 3 proc. na giełdzie w Amsterdamie.

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane