Uno Fresco Tradex planuje debiut na GPW w III lub IV kw. 2006 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-12-2005, 15:39

Uno Fresco Tradex (UFT) zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie w III lub IV kwartale 2006 roku. Spółka chce w ciągu dwóch-trzech lat zwiększyć udział w detalicznym rynku bakalii w Polsce do 35 proc. - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele UFT.

Uno Fresco Tradex (UFT) zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie w III lub IV kwartale 2006 roku. Spółka chce w ciągu dwóch-trzech lat zwiększyć udział w detalicznym rynku bakalii w Polsce do 35 proc. - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele UFT.

"Zamierzamy przeprowadzić publiczną emisję akcji o wartości 25-30 mln zł. Środki pozyskane z giełdy chcemy przeznaczyć na akwizycję spółki z sektora bakalii bądź żywności suchej, inwestycje oraz podwyższenie kapitału" - powiedział we wtorek prezes UFT Marian Owerko.

Poza planami przejęcia większej spółki, Uno Fresco Tradex prowadzi również rozmowy z dwiema mniejszymi spółkami z branży bakaliowej.

"Zarząd ma przekonanie, że UFT przejmie co najmniej jedną z tych dwóch spółek. Akwizycje chcielibyśmy sfinalizować jeszcze przed debiutem, w ciągu kilku najbliższych miesięcy" - powiedział Owerko.

Przejęcia dwóch lub jednej spółki mają być sfinansowane częściowo ze środków własnych oraz z kredytów.

Poprzez planowane akwizycje Uno Fresco Tradex, który jest liderem na polskim rynku bakalii w segmencie sprzedaży detalicznej, zamierza zwiększyć swój wartościowy udział w rynku z obecnych 20 proc. do 35 proc. w przeciągu dwóch - trzech lat.

"Naszym podstawowym celem jest zwiększenie udziału w polskim rynku bakalii. Planujemy rozwijać się organicznie, ale też chcemy brać czynny udział w konsolidacji rynku, która jest nieunikniona. Uważamy, że jesteśmy przygotowani do prowadzenia firmy, której obrót będzie większy niż obecny, w perspektywie długofalowej nawet 250-300 mln" - powiedział Owerko.

Ponadto UFT planuje wzmocnić swoją pozycję rynkową poprzez zwiększenie udziałów w innych segmentach rynku: słonych przekąsek, owoców w syropie i rynku B2B (sprzedaż hurtowa).

W rynku słonych przekąsek, którego wartość szacowana jest na 120 mln zł, UFT ma obecne 8 proc.

W rynku owoców w syropie, szacowanym na 250 mln zł, udział UFT wynosi 7 proc., a w rynku sprzedaży hurtowej 4 proc.

W roku obrotowym 2005/06, kończącym się 30 czerwca, UFT planuje osiągnąć 120 mln zł przychodów i 5 mln zł zysku operacyjnego.

Rok obrotowy 04/05 spółka zamknęła 113 mln przychodów i 3,3 mln zł zysku operacyjnego.

80 proc. udziałów UFT znajduje się w posiadaniu założycieli spółki, będących kadrą menedżerską. Pozostałe 20 proc. udziałów mają inwestorzy indywidualni, nie związani bezpośrednio ze spółką.

Uno Fresco Tradex zamierza przedstawić szczegóły oferty publicznej jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane