UnStock rozkręcił giełdę wideo

Karolina Zawadka
opublikowano: 23-06-2016, 22:00

Polska firma, tworząca mobilny rynek dla treści filmowych, została doceniona przez inwestorów z Doliny Krzemowej

UnStock to międzynarodowa, nowoczesna platforma i aplikacja na iPhone, gdzie firmy i klienci mogą kupować nagrania wideo. Artyści i młodzi ludzie, którzy tworzą ciekawe filmy np. smartfonem, kamerą GoPro czy dronem, gotowe filmy wrzucają na platformę UnStock. Tam znajdują nabywców. Tworzone ujęcia mogą być częścią kampanii. Np. dana firma chce użyć w swojej reklamie młodych ludzi, którzy skaczą do wody.

TROJE ZNAJOMYCH:
TROJE ZNAJOMYCH:
Kamil Goliszewski, Jakub Górajek i Adam Cellary (na zdjęciu od lewej) stworzyli aplikację, która inspiruje oraz udowadnia, że każdy może tworzyć interesujące ujęcia filmowe. Inwestorzy w ten pomysł na biznes uwierzyli.
ARC

Aplikacja UnStock sprawiła, że nie muszą sami nagrywać takiego wideo, tylko mogą poszukać jej w „bibliotece ujęć” lub zrobić misję „skok do wody” — wtedy użytkownicy nagrywają poszukiwane ujęcia. Nagrań można użyć np. jako tła do strony internetowej albo do prezentacji. Klienci UnStocka płacą określoną kwotę, której część wędruje do twórców ujęć, a część — do autorów aplikacji. Cena zależy od jakości filmu. Ujęcie HD kosztuje 20 USD, a jeśli nagranie jest w wyższej jakości (4K, HD+), to jego cena wynosi 30 USD.

Giełda dla wideo

Firma UnStock powstała w październiku 2015 r. w Stanach Zjednoczonych w stanie Kalifornia, ale zespół programistyczny start-upu pracuje w Polsce. Pomysłodawcą UnStock jest Jakub Górajek, który ma duże doświadczenie zdobyte w Polsce i w USA w pracy przy powstawaniu reklam, zarównodla korporacji, jak i dla start-upów. Dołączył do niego Kamil Goliszewski (COO) oraz Adam Cellary (CTO). — Znam ten rynek od podszewki. Obecnie tworzy się ogromne ilości treści wideo do internetu (social media, kanały YouTube oraz firmowe strony www). Materiały powstają coraz szybciej, a ich treść musi być o wiele bardziej interesująca niż kilka lat temu, by przebić się w tłumie.

Gotowe, autentyczne ujęcia, które można znaleźć na naszej platformie, znacznie przyspieszają produkcję ciekawych materiałów oraz obniżają ich koszty. Zdecydowanie wygodniej i taniej jest użyć lub zamówić gotowe ujęcie, niż wybrać się w podróż np. do Nowego Jorku, żeby nagrać krajobraz wielkiego miasta tętniącego życiem — mówi Jakub Górajek, CEO Unstocka.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Z pomocą inwestora

Twórcy UnStocka zaczynali sami, z własnym kapitałem. Później pokazali swój produkt inwestorom z kręgu znajomych i rodziny. Potem pojawiły się anioły biznesu, które mogły wesprzeć projekt kwotą sięgającą 100 tys. USD. Dziś twórcy UnStocka jako pierwsi Polacy dostali się do akceleratora start-upów z Doliny Krzemowej Angel Pad, uznanego w 2015 r. przez magazyn „Forbesa”, za najlepszy w USA. UnStock — wraz z 12 innymi projektami — został wybrany spośród 2000 start-upów z całego świata do 10 edycji programu AngelPad. 7 czerwca został oficjalnie zaprezentowany 200 inwestorom z Doliny Krzemowej.

— Program rozpoczął się w kwietniu. Podczas pierwszych tygodni jego trwania organizowane były spotkania z dotychczasowymiuczestnikami, wykonywano analizy naszego modelu biznesowego z prowadzącymi z AngelPad. Celem programu jest wzmocnienie produktu, który oferuje spółka oraz przygotowanie firmy pod względem biznesowym i prawnym do pozyskania większej rundy finansowania. AngelPad również zainwestowało w UnStocka. Dodatkowo planujemy pozyskać dofinansowanie od inwestorów z Doliny Krzemowej w wysokości do 2 mln USD — mówi Kamil Goliszewski, COO.

Świat na wyciągnięcie ręki

Zainteresowanie UnStockiem jest duże. Spółka posiada ok. 3 tys. filmowców w 831 miastach na całym świecie. Coraz więcej pojawia się również kupujących. Są to zazwyczaj agencje reklamowe i marki, ale także sami użytkownicy.

— Bardzo często filmowcy, którzy produkują wideo dla swoich klientów, potrzebują ujęć, których sami nie są w stanie nagrać, ze względu na ograniczenia czasowe lub budżetowe. Korzystając z UnStocka, producenci wideo mogą kupować i licencjonować świeże ujęcia, bez konieczności dalekich podróży. Z drugiej strony, ci sami freelancerzy mogą wrzucać materiały ze swojej części świata, w ten sposób łączymy obydwie strony — dodaje Kamil Goliszewski.

UnStock wyróżnia mobilna wersja platformy. Takiego rozwiązania nie mają konkurenci. — Wychodzimy do klientów, dając im narzędzia, dzięki którym w szybki i łatwy sposób mogą wrzucić i sprzedać swoje klipy, tym samym generując pasywny dochód — podsumowuje Kamil Goliszewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane