Bank DNB odda swoim klientom pieniądze uzyskane z podniesionej marży i wyższych opłat za konto - informuje w piątkowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To konsekwencja decyzji regulatora ws. warunków promocji kredytów hipotecznych.
Z komunikatu UOKiK wynika, że do urzędu docierały skargi na to, że DNB podwyższa marżę objętych promocją kredytów hipotecznych i opłaty za konto w pakiecie Personale. O sprawie zawiadomił urząd również Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu.Jak podano, zdaniem banku, kredytobiorcy nie dotrzymali warunków promocji, na podstawie której płacili mniejsze raty. Zgodnie z umową, musieli oni zasilać konto konkretną kwotą (np. 5 tys. zł) co miesiąc lub utrzymywać ustalone oszczędności (np. 100 tys. euro). Wiele osób przelewało pieniądze z innego konta...