UOKiK: Media Markt naruszył prawo przez nieprawdziwe informacje o zamknięciu swoich sklepów

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-03-2005, 17:48

Media Markt naruszył prawo rozpowszechniając nieprawdziwe informacje o planowanym zamknięciu swoich sklepów w Rzeszowie - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) Cezary Banasiński.

Media Markt naruszył prawo rozpowszechniając nieprawdziwe informacje o planowanym zamknięciu swoich sklepów w Rzeszowie - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) Cezary Banasiński.

"Prezes UOKiK uznał działania spółki za naganne praktyki marketingowe naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazał ich zaniechanie. Media Markt został także zobowiązany do złożenia oświadczenia, że podawał do publicznej wiadomości informacje wprowadzające w błąd" - podał UOKiK w czwartkowym komunikacie.

27 sierpnia 2004 roku spółka Media Markt zamieściła w rzeszowskiej prasie, a także na kilku miejskich bilbordach, reklamy informujące o planowanym zakończeniu działalności w tym mieście. Z ich treści wynikało, że we wrześniu jedyny sklep tej sieci w Podkarpackiem zostanie zamknięty i w związku z tym rozpoczęto wyprzedaż towarów. Konsumentów zaproszono do skorzystania "po raz ostatni" z tanich zakupów.

Dwa dni przed planowanym zakończeniem działalności opublikowano kolejne płatne ogłoszenie o ponownym otwarciu placówki, tłumacząc jednodniowe zamknięcie inwentaryzacją.

Informacje dotyczące zamknięcia sklepu Media Markt w Rzeszowie - zdaniem UOKiK - wprowadzały konsumentów w błąd, gdyż spółka nie udzieliła im prawdziwej i pełnej informacji. Według Urzędu, Media Markt celowo nie ujawnił rzeczywistych powodów zamknięcia sklepów, licząc na zwiększenie przychodów. Publikowane przez spółkę reklamymogły bowiem spowodować, że konsumenci podejmowali decyzje o nabyciu niechcianego towaru.

Działania Media Markt już wielokrotnie były przedmiotem analiz UOKiK. Obecna decyzja jest analogiczna do wydanej w grudniu 2003 roku. Wówczas za sprzeczne z prawem UOKiK uznał postępowanie spółki, która rozpowszechniała nieprawdziwe, wprowadzające konsumentów w błąd informacje dotyczące planowanego zakończenia działalności w Lublinie oraz Szczecinie.

Natomiast w styczniu bieżącego roku Urząd wszczął postępowanie w sprawie możliwości naruszenia dobrych obyczajów przez slogan "Nie dla idiotów," reklamujący placówki tej sieci w całym kraju. Z kolei we wrześniu 2004 roku prezes UOKiK za nieprawdziwe uznał ulotki sieci Media Markt promujące kamerę analogową jako cyfrową.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane