UOKiK nałożył na TP SA 4,2 mln zł kary za problemy z ‘Błękitną Linią’

Internet Securities
13-04-2005, 16:40

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) będzie musiała zapłacić ponad 4,2 mln zł kary za opóźnianie organizacji systemu obsługi klientów, w tym „Błękitnej Linii”, tym samym niewykonanie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), poinformował UOKiK w środowym komunikacie.

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) będzie musiała zapłacić ponad 4,2 mln zł kary za opóźnianie organizacji systemu obsługi klientów, w tym „Błękitnej Linii”, tym samym niewykonanie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), poinformował UOKiK w środowym komunikacie.

„Analiza wykazała, że TP SA nadal ogranicza abonentom dochodzenie praw, między innymi uniemożliwiając rozpatrywanie reklamacji przez pracowników ‘Błękitnej Linii’, gdy nie wymaga to dodatkowych działań wyjaśniających. Ponadto w dalszym ciągu reakcje na pisemne i telefoniczne skargi oraz reklamacje są nieterminowe” – czytamy w komunikacie.

Pomimo uznania przed rokiem przez urząd nieprawidłowości w uruchamianiu nowego systemu zarządzania relacjami z abonentami (którego podstawę stanowi tzw. „Błękitna Linia”) i zgody TP SA na wprowadzenie zmian, do UOKiK nadal napływały skargi na działalność spółki. I to one stały się podstawą do wszczęcia postępowania sprawdzającego wykonanie decyzji.

Według danych UOKiK, w niektórych rejonach liczba sygnałów dotyczących nieprawidłowości w działaniach TP SA nie zmniejszyła się, a zarzuty nie zmieniły się.

Skargi dotyczą m.in. braku koordynacji między działami windykacji, napraw i obsługi klienta, czego skutkiem jest niekonsekwencja w rozpatrywaniu reklamacji, czy trudności z uzyskaniem efektywnej pomocy w rozwiązaniu problemów.

Poza tym konsumenci często skarżą się na zagubienie przez spółkę dokumentacji, co znacznie wydłuża procedury reklamacyjne, czytamy w komunikacie UOKiK.

„Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje kary w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zastosuje się do prawomocnej decyzji administracyjnej. Wówczas za każdy dzień zwłoki grożą mu sankcje finansowe w wysokości do 10 tys. euro” – zaznaczono w komunikacie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / UOKiK nałożył na TP SA 4,2 mln zł kary za problemy z ‘Błękitną Linią’