UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na Bank Millennium

DI
aktualizacja: 15-01-2018, 11:30

UOKiK ukarał Bank Millennium za przekazywanie frankowiczom nieprawdziwych informacji o skutkach wpisu klauzul umownych do rejestru postanowień niedozwolonych.

- Kredytobiorcy składali do banku reklamacje, w których dochodzili swoich praw, powołując się na dwie klauzule wpisane w 2012 r. do rejestru postanowień niedozwolonych. Dotyczyły one sposobu przeliczania kwoty i rat kredytów hipotecznych w oparciu o franki szwajcarskie. Są wpisane pod numerami 3178 i 3179. Praktyka trwała w 2015 i 2016 r. – wyjaśnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Przedsiębiorca odpowiadał konsumentom, że uznanie stosowanej przez niego klauzuli za niedozwoloną i wpisanie jej do rejestru nie ma znaczenia w ich sytuacji – dodaje. 

Zobacz więcej

Marek Niechciał, prezes UOKiK fot. Marek Wiśniewski

Marek Niechciał, prezes UOKiK powiedział, że zdaniem urzędu wpis klauzuli wobec danego przedsiębiorcy do rejestru oznacza, że każdy konsument, który zawarł z nim umowę i ma w niej takie postanowienie, może dochodzić swoich praw.

- Taka klauzula nie wiąże konsumentów już od chwili zawarcia umowy. Odpowiedzi udzielane przez bank mogły zniechęcać klientów do dochodzenia roszczeń – podkreślił. 

UOKiK informuje, że choć Bank Millennium zaniechał stosowania kwestionowanej praktyki, to jednak ze względu na to, że w jej wyniku konsumenci mogli zrezygnować z walki o swoje prawa, prezes UOKiK nałożył na bank karę 20.748.675 zł.

Decyzja nie jest prawomocna, ponieważ Bank Millennium może odwołać się do sądu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na Bank Millennium