UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na Bank Millennium

DI
opublikowano: 15-01-2018, 11:29
aktualizacja: 15-01-2018, 11:30

UOKiK ukarał Bank Millennium za przekazywanie frankowiczom nieprawdziwych informacji o skutkach wpisu klauzul umownych do rejestru postanowień niedozwolonych.

- Kredytobiorcy składali do banku reklamacje, w których dochodzili swoich praw, powołując się na dwie klauzule wpisane w 2012 r. do rejestru postanowień niedozwolonych. Dotyczyły one sposobu przeliczania kwoty i rat kredytów hipotecznych w oparciu o franki szwajcarskie. Są wpisane pod numerami 3178 i 3179. Praktyka trwała w 2015 i 2016 r. – wyjaśnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Przedsiębiorca odpowiadał konsumentom, że uznanie stosowanej przez niego klauzuli za niedozwoloną i wpisanie jej do rejestru nie ma znaczenia w ich sytuacji – dodaje. 

Marek Niechciał, prezes UOKiK
Zobacz więcej

Marek Niechciał, prezes UOKiK fot. Marek Wiśniewski

Marek Niechciał, prezes UOKiK powiedział, że zdaniem urzędu wpis klauzuli wobec danego przedsiębiorcy do rejestru oznacza, że każdy konsument, który zawarł z nim umowę i ma w niej takie postanowienie, może dochodzić swoich praw.

- Taka klauzula nie wiąże konsumentów już od chwili zawarcia umowy. Odpowiedzi udzielane przez bank mogły zniechęcać klientów do dochodzenia roszczeń – podkreślił. 

UOKiK informuje, że choć Bank Millennium zaniechał stosowania kwestionowanej praktyki, to jednak ze względu na to, że w jej wyniku konsumenci mogli zrezygnować z walki o swoje prawa, prezes UOKiK nałożył na bank karę 20.748.675 zł.

Decyzja nie jest prawomocna, ponieważ Bank Millennium może odwołać się do sądu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na Bank Millennium