UOKiK o nowych niebezpiecznych produktach

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 29-10-2005, 15:57

Zabawka na baterie, która może zranić dzieci, świece ozdobne i zapachowe, stwarzające ryzyko poparzenia, klucz krzyżakowy do kół, grożący urazem mięśni i uszkodzeniem oka - to niektóre wyroby wpisane ostatnio do rejestru produktów niebezpiecznych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Zabawka na baterie, która może zranić dzieci, świece ozdobne i zapachowe, stwarzające ryzyko poparzenia, klucz krzyżakowy do kół, grożący urazem mięśni i uszkodzeniem oka - to niektóre wyroby wpisane ostatnio do rejestru produktów niebezpiecznych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

    Na liście tej znalazły się też zapachowy płyn do spryskiwaczy i zimowy płyn do szyb, którego zamarznięcie na szybie może przyczynić się do wypadku.

     Według biura prasowego UOKiK, wszystkie te produkty stanowią zagrożenie dla zdrowia oraz życia konsumentów i powinny być wycofane z obrotu.

     "W 2005 roku UOKiK zajął się 130 produktami, z czego 100 zostało objętych postępowaniem administracyjnym" - powiedziała PAP rzecznik biura prasowego UOKiK Elżbieta Anders.   

     Obecnie prezes Urzędu, na podstawie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, prowadzi szereg postępowań administracyjnych, dotyczących różnych rodzajów produktów. Są to najczęściej produkty dla dzieci (meble, wózki, ubranka), meble ogrodowe, płyny do szyb.

    Po zakończeniu postępowania i wydaniu decyzji merytorycznej, dane dotyczące produktu niebezpiecznego są publikowane, a produkt trafia na listę produktów niebezpiecznych. Rejestr można sprawdzić na stronie internetowej Urzędu (www.uokik.gov.pl).

    Obecnie w rejestrze są 32 produkty. Wcześniej na liście znalazły się m.in.: toster automatyczny, żelazko elektryczne, czajnik elektroniczny, adapter elektryczny, których użycie groziło pożarem lub porażeniem prądem.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane