UOKiK sprawdzi, czy Lukas Bank utrudniał klientom rozwiązanie umowy

(Marek Druś)
opublikowano: 14-12-2005, 16:04

UOKiK bada, czy Lukas Bank utrudniał klientom rozwiązanie umowy kredytowej przez stosowanie niekorzystnego sposobu ustalania opłaty przygotowawczej, poinformowano w wydanym w środę komunikacie. Urząd wszczął w tej sprawie postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

UOKiK bada, czy Lukas Bank utrudniał klientom rozwiązanie umowy kredytowej przez stosowanie niekorzystnego sposobu ustalania opłaty przygotowawczej, poinformowano w wydanym w środę komunikacie. Urząd wszczął w tej sprawie postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Opłata przygotowawcza jest pobierana przez banki za rozpatrzenie wniosku oraz przygotowanie i zawarcie umowy kredytowej.

- Z uzyskanych przez UOKiK informacji wynika, że Lukas Bank ustalił jej wysokość w sposób nieodzwierciedlający rzeczywistych kosztów sporządzenia i weryfikacji wniosku. Opłata jest uzależniona jedynie od rodzaju i wartości oferowanego kredytu – głosi komunikat UOKiK.

W ocenie UOKiK, opłata stosowana przez Lukas Bank jest w rzeczywistości prowizją od udzielonego kredytu i dodatkowym jego kosztem. Zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim, w razie odstąpienia konsumenta od umowy, bank zobowiązany jest zwrócić mu wszystkie poniesione przez niego koszty z wyjątkiem opłaty przygotowawczej.

- Zakwestionowane działania banku - w opinii Urzędu - mają na celu uniemożliwienie słabszym uczestnikom rynku swobodnego odstąpienia od kontraktu. Pobranie takiej opłaty od kredytu o znacznej wartości będzie się bowiem dla nich wiązało z utratą dużej sumy pieniędzy – poinformował UOKiK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane