UOKiK wszczął postępowanie przeciw sieci Lidl

Polska Agencja Prasowa SA
28-07-2006, 17:32

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśni, czy sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo podczas wyprzedaży - informuje UOKiK w piątkowym komunikacie.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśni, czy sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo podczas wyprzedaży - informuje UOKiK w piątkowym komunikacie.

Chodzi o wyjaśnienie, czy spółka naruszyła prawo zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.

Zgodnie z obowiązującym prawem, kupując towar podczas wyprzedaży sezonowej, konsument ma takie same prawa do reklamacji, jak podczas zakupów nieobjętych promocją - przypomina UOKiK. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową przez 2 lata od dnia zakupu. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy - najlepiej na piśmie.

Jak informuje UOKiK, po przeprowadzeniu postępowania, urząd może nakazać zmianę i wycofanie kwestionowanych gazetek reklamowych.

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takich wypadkach kar finansowych. Jest to możliwe jedynie w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zastosuje się do prawomocnej decyzji administracyjnej. Wówczas za każdy dzień zwłoki grozi mu do 10 tys. euro kary.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UOKiK wszczął postępowanie przeciw sieci Lidl