UP był zbyt lakoniczny

Joanna Barańska
04-10-2006, 00:00

Sąd kazał Urzędowi Patentowemu dokładnie uzasadnić, dlaczego jego zdaniem „Skarb Kibica” nie nadaje się na zastrzeżoną markę.

Marquard Media Polska wydaje „Przegląd Sportowy”. Profus Management wydaje „Piłkę Nożną”. W obu tytułach pojawia się dodatek bądź rubryka zatytułowana „Skarb Kibica”.

— Fani wiedzą, że znajdą tam rankingi, ciekawostki, dane o zawodnikach, a nawet ploteczki — wyjaśnia Hanna Dreszer-Lichańska, rzecznik patentowy Profus Management.

Do stycznia tego roku „Skarb Kibica” stanowił znak towarowy słowny zastrzeżony na rzecz Marquarda. Urząd Patentowy (UP) unieważnił go jednak na wniosek Profus Management, którego zdaniem, określenie nabrało charakteru wyłącznie informacyjnego i przestało się nadawać na markę.

— Nie tylko my, lecz bardzo wielu, wydawców prasy, zwłaszcza lokalnych zaczęło publikować rubryki „Skarb Kibica”. Czytelnicy wiedzą, jaki charakter ma tak określona rubryka i czego się tam można spodziewać. Nie wiążą jej z Marquardem i „Przeglądem Sportowym”. Marquard nie może zawłaszczać tego określenia — mówi Hanna Dreszer-Lichańska.

— Samo zachowanie Profusa potwierdza, że nie ma stałego desygnatu dla „Skarbu Kibica”. W „Piłce Nożnej” pojawia się on raz jako rubryka, innym razem jako dodatek — twierdzi Marek Łazewski, rzecznik patentowy Marquarda.

Skargą Marquarda na unieważnienie marki zajął się wczoraj Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie i kazał UP jeszcze raz zastanowić się nad sprawą.

— Sąd nie może ocenić decyzji unieważniającej, bo nie jest prawidłowo uzasadniona. UP w zasadzie nie ustalił stanu faktycznego. Nie sprawdził, co się kryje za oznaczeniem „Skarb Kibica”, jaki jest krąg jego odbiorców, jak odbiorcy je rozumieją. Poza tym Marquard zarejestrował znak nie tylko dla publikacji prasowych. UP się nad tym nie zastanowił i unieważnił wszystko — stwierdziła sędzia Olga Żurawska-Matusiak.

Inne obszary, dla których Marquard zastrzegł sporną markę, to m.in. usługi reklamowe, organizowanie imprez i widowisk, publikacja książek i edukacja.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Joanna Barańska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / UP był zbyt lakoniczny