UPC Polska przeznaczy kilkadziesiąt milionów złotych na inwestycje

Polska Agencja Prasowa SA
30-03-2006, 15:51

UPC Polska zamierza brać udział w konsolidacji rynku i prowadzi rozmowy z operatorami. Planuje przeznaczyć więcej niż kilkadziesiąt milionów złotych na inwestycje bieżące w 2006 roku - powiedział PAP Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska.

 UPC Polska zamierza brać udział w konsolidacji rynku i prowadzi rozmowy z operatorami. Planuje przeznaczyć więcej niż kilkadziesiąt milionów złotych na inwestycje bieżące w 2006 roku - powiedział PAP Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska.

"Będziemy brać udział w konsolidacji rynku, prowadzimy rozmowy dotyczące akwizycji, jednak nie mogę zdradzić żadnych szczegółów" - powiedział PAP Sowa.

"Nie jestem jednak przekonany, czy dojdzie do sfinalizowania prowadzonych rozmów" - dodał.

Sowa spodziewa się, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy dojdzie do konsolidacji na rynku, obejmującej firmy z pierwszej piątki czy szóstki.

Zdaniem Sowy konsolidacja jest niezbędna, by  skutecznie konkurować z takim gigantem jak Telekomunikacja Polska, oraz by proponować klientom nowe usługi, co wymaga olbrzymich inwestycji.

"Myślę jednak, że i bez konsolidacji poradzimy sobie na rynku, poprzez poszerzanie palety usług" - powiedział.

"W 2005 roku na inwestycje bieżące, czyli modernizację sieci przeznaczyliśmy kilkadziesiąt milionów złotych, w tym roku będzie to więcej" - dodał.

Sowa powiedział, że głównym kierunkiem rozwoju firmy jest oferowanie nowych usług dodanych dla klientów.

"W ten sposób zwiększamy przychody firmy i rozwijamy się" - powiedział wiceprezes.

"Bardzo intensywnie przygotowujemy się do wprowadzenia usługi cyfrowej. Chcielibyśmy wprowadzić takie usługi jak wideo na żądanie czy cyfrową nagrywarkę" - dodał, nie podając terminu wprowadzenia.

Większość dostawców usług zapowiada cyfryzację na 2007 rok.

W zasięgu szerokopasmowych sieci UPC znajduje się ponad 1,9 mln gospodarstw domowych w ośmiu największych miastach polskich (poza Łodzią i Poznaniem).

Z usług telewizji kablowej UPC korzysta już ponad milion abonentów, a liczba użytkowników usługi internetowej UPC w Polsce przekroczyła 122 tysiące.

"Liczba klientów telewizyjnych utrzymuje się już od kilku lat na zbliżonym poziomie, jest to około miliona abonentów. W tym roku lekko przekroczyliśmy tę liczbę" - powiedział Sowa.

"Cały czas najbardziej dynamicznie rozwija się usługa internetowa. Na koniec 2005 roku mieliśmy 122 tys. klientów internetowych, chodzi o odbiorców szerokopasmowych" - dodał.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UPC Polska przeznaczy kilkadziesiąt milionów złotych na inwestycje