UPEMI podpisała umowę na promocję mięsa w USA i Kanadzie

PAP
aktualizacja: 18-04-2018, 12:32

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) podpisała umowę z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR) na promocję mięsa wieprzowego i wołowego na rynkach Stanów Zjednoczonych i Kanady - poinformował PAP prezes UPEMI Wiesław Różański.

Chodzi o realizację dwuletniej unijnej kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny, oraz przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów pt. „Mięso o europejskiej jakości” („Meat with European Quality”) na rynkach USA i Kanady.

KOWR nadzoruje realizację unijnego programu, którego celem jest zwiększenie wiedzy o zaletach europejskiej wieprzowiny, wołowiny oraz poinformowanie odbiorców w USA i Kanadzie o wysokich standardach produkcji w UE. Kampania ma sprawić, że wzrośnie spożycie mięsa z Europy oraz zwiększy się jego rozpoznawalność w USA i Kanady.

Rynki te zostały - w programie promocji przygotowanym przez resort rolnictwa - uznane jako perspektywiczne dla polskiego eksportu. Także KE zdefiniowała je jako rokujące dla eksportu unijnej żywności.

W ramach dwuletniej kampanii przewidziane są m.in. działania public relation na wskazanych rynkach, wizyty studyjne do Polski dziennikarzy, liderów opinii i potencjalnych importerów z USA i Kanady, a polscy eksporterzy będą mieli możliwość uczestniczenia w misjach gospodarczych na rynkach docelowych - zaznaczyło UPEMI.

Kampania będzie kosztowała ok. 2,4 mln euro, z czego 1,9 mln euro jest dofinansowaniem Komisji Europejskiej.

Polska w 2017 roku wyeksportowała ok. 479 tys. ton mięsa wieprzowego o wartości ponad 4 mld zł oraz 401 tys. ton mięsa wołowego o wartości ok. 1,4 mld zł. Wzrósł wolumen wywozu mięsa wieprzowego do Stanów Zjednoczonych i Kanady osiągając odpowiednio wielkość 58,5 tys. ton i 10,7 tys. ton.

Różański zaznaczył, że UPEMI jest jedyną polską organizacją branżową, której projekt pt. „Mięso o europejskiej jakości” został pozytywnie oceniony przez KE i znalazł się w październiku 2017 roku na liście wybranych oraz objętych dofinansowaniem kampanii w zakresie programów prostych promujących produkty rolne. W ubiegłorocznym konkursie projektów państwa członkowskie złożyły 190 projektów programów prostych, z czego 52 przyznano dofinansowanie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UPEMI podpisała umowę na promocję mięsa w USA i Kanadzie