Urodzinowe zbiórki przyniosły miliard

ŁO
opublikowano: 20-09-2019, 09:18

Facebook pochwalił się, że od 2015 roku ludzie zebrali za pomocą portalu 2 mld USD na cele dobroczynne. Połowę tej kwoty wygenerowały zbiórki urodzinowe.

Inspiracją dla udostępnienia takiej funkcji na portalu społecznościowym było słynne wyzwanie Ice Bucket Challenge. Ludzie oblewali się kubłami zimnej wody, nagrywali to i wyznaczali kolejne osoby, które tym samym stawały przed swoim wyzwaniem.

Zobacz więcej

Lajk symbolem Facebooka

Bloomberg

Chodziło o zwrócenie uwagi na sytuację osób chorujących na stwardnienie zanikowe boczne i zbieranie funduszy na organizację, która daje im wsparcie.  

- Od tamtej pory społeczność Facebooka zebrała za pomocą platformy już 2 mld USD na cele dobroczynne, z czego połowę w ramach zbiórek urodzinowych. W Polsce rekord pojedynczej zbiórki to niemal 16 mln złotych – padł w styczniu tego roku w zbiórce „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”. Na co dzień z narzędzi oferowanych przez Facebooka korzysta wiele organizacji non-profit, w tym Rak ’n’ Roll, OTOZ Animals – Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Zwierząt „Animals” oraz DKMS - czytamy w komunikacie.  

Facebook poinformował, że na całym świecie wsparło lub zorganizowało takie zbiórki już 45 mln osób. Portal nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy