Czytasz dzięki

Urodzinowe zbiórki przyniosły miliard

ŁO
opublikowano: 20-09-2019, 09:18

Facebook pochwalił się, że od 2015 roku ludzie zebrali za pomocą portalu 2 mld USD na cele dobroczynne. Połowę tej kwoty wygenerowały zbiórki urodzinowe.

Inspiracją dla udostępnienia takiej funkcji na portalu społecznościowym było słynne wyzwanie Ice Bucket Challenge. Ludzie oblewali się kubłami zimnej wody, nagrywali to i wyznaczali kolejne osoby, które tym samym stawały przed swoim wyzwaniem.

Zobacz więcej

Lajk symbolem Facebooka

Bloomberg

Chodziło o zwrócenie uwagi na sytuację osób chorujących na stwardnienie zanikowe boczne i zbieranie funduszy na organizację, która daje im wsparcie.  

- Od tamtej pory społeczność Facebooka zebrała za pomocą platformy już 2 mld USD na cele dobroczynne, z czego połowę w ramach zbiórek urodzinowych. W Polsce rekord pojedynczej zbiórki to niemal 16 mln złotych – padł w styczniu tego roku w zbiórce „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”. Na co dzień z narzędzi oferowanych przez Facebooka korzysta wiele organizacji non-profit, w tym Rak ’n’ Roll, OTOZ Animals – Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Zwierząt „Animals” oraz DKMS - czytamy w komunikacie.  

Facebook poinformował, że na całym świecie wsparło lub zorganizowało takie zbiórki już 45 mln osób. Portal nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane