USA: Ceny ropy wzrosły, produkcja wciąż odczuwa skutki huraganów

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-09-2005, 07:06

Ceny ropy w USA wzrosły w czwartek, w związku z utrzymywaniem się negatywnych skutków huraganów nad Zatoką Meksykańską, gdzie produkcja ropy jest nadal w przeważającej części sparaliżowana.

Ceny ropy w USA wzrosły w czwartek, w związku z utrzymywaniem się negatywnych skutków huraganów nad Zatoką Meksykańską, gdzie produkcja ropy jest nadal w przeważającej części sparaliżowana.

    Amerykańska Służba Zarządzania Surowcami Mineralnymi oświadczyła w czwartek, że podwodne rurociągi, którymi dostarczana jest na ląd ropa z pól naftowych położonych na znacznej głębokości, prawdopodobnie zostały bardziej uszkodzone niż początkowo sądzono. Ich naprawa potrwa dłużej, a co za tym idzie później nastąpi osiągnięcie normalnego poziomu dostaw.

    Nadal też napływają nowe raporty operatorów na temat uszkodzeń platform wydobywczych i urządzeń wiertniczych w rejonie Zatoki Meksykańskiej. W czwartek dostawy ropy z tego zagłębia energetycznego prawie w 100 procentach, a dostawy gazu ziemnego w około 80, pozostawały zablokowane.

    Na New York Mercantile Exchange cena amerykańskiej lekkiej ropy surowej z dostawą w listopadzie wzrosła w czwartek o 44 centy, do 66,79 dol. za baryłkę.

    Kilka godzin wcześniej w Londynie na International Petroleum Exchange wskaźnikowa dla rynku europejskiego cena ropy Brent z Morza Północnego wzrosła o 9 centów i zamknęła się na wysokości 63,84 dol. za baryłkę.

    W ostatnich ponad 4 tygodniach, a więc w okresie od przejścia huraganu Katrina, ceny ropy niezmiennie utrzymują się na poziomie sześćdziesięciu kilku dolarów za baryłkę, choć nie przekraczają rekordu wszech czasów - 70,90 dol. za baryłkę, który padł w końcu sierpnia, w chwili największego zagrożenia ze strony tego huraganu. Późniejszy o 3 tygodnie huragan Rita nie pogłębił już kryzysu cenowego wywołanego przez Katrinę.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane