USA: wygrana Trumpa poprawiła nastroje konsumentów

Indeks zaufania konsumentów osiągnął w listopadzie największą wartość od sześciu miesięcy. Oznacza to, że Amerykanie z większym optymizmem patrzyli na swoją sytuację finansową i gospodarkę po wygranej w wyborach prezydenckich Donalda Trumpa.

University of Michigan poinformował, że liczony przez niego indeks wzrósł do 93,8 w listopadzie z 87,2 w październiku. Wstępny odczyt indeksu, pokazujący stan nastrojów krótko przed wyborami, szacował jego wartość na 91,6.

Wyświetl galerię [1/2]

Donald Trump Gage Skidmore, (CC BY-SA 2.0), via flickr

Wzrost wartości indeksu po wstępnym odczycie może oznaczać, że Amerykanie nabrali wiary po wygranej Trumpa, bo poprawę widać było wśród wszystkich grup wiekowych, dochodowych i regionach, powiedział Richard Curtin, szef zespołu badaczy University of Michigan. Podkreślił, że z drugiej strony wzrost indeksu może oznaczać „miesiąc miodowy” jaki Trump ma wśród Amerykanów, którego skutki jednak mogą szybko zniknąć jeśli sytuacja gospodarcza się nie poprawi. 

Miesiąc miodowy może okazać się krótszy niż zwykle biorąc pod uwagę intensywność opozycji wobec tej decyzji, chyba że prezydent-elekt Trump wykaże się wysokimi umiejętnościami w komunikacji – powiedział Curtin.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / USA: wygrana Trumpa poprawiła nastroje konsumentów