Uwzględnij temperament uczestników

MK
10-04-2009, 00:00

okiem EKsperta

Jacek Santorski

psycholog biznesu

Uwzględnij temperament uczestników

Organizatorzy incentive travel nie zawsze wiedzą, że każdy uczestnik ma inne zapotrzebowanie na bodźce, wrażenia, nowości, adrenalinę. W efekcie pracownicy skaczą na bungee lub walczą z chorobą morską na statku Wikingów, choć woleliby łowić ryby w jeziorze. Na szczęście są także programy budowane według zasady "dla każdego coś dobrego".

Prezes pewnego banku zaprosił mnie i dwunastu swoich ważnych klientów na Mały Matterhorn, na otwarcie ubiegłorocznego sezonu narciarskiego. Był z nami góral z Zakopanego, który wchodzi na wszystkie ściany. Cztery osoby wybrały się z nim na ekstremalną wspinaczkę. Ja doskonaliłem umiejętności narciarskie pod okiem instruktora Szwajcara. Inni woleli zwiedzać okolicę. Wieczorami zapraszano nas do knajpki, by celebrować, że jesteśmy razem. Mądry organizator wyczuł, że jedyna sensowna zasada brzmi: odpoczywaj, uwzględniając swój profil psychologiczny.

Introwertyczny księgowy na hucznej imprezie firmowej zapewne będzie się męczył. A hiperaktywny menedżer wynudzi się podczas podróży katamaranem. Zapotrzebowanie na większą lub mniejszą stymulację jest wrodzone i ma związek z temperamentem. Jestem przekonany, że właśnie nasz temperament najtrafniej podpowiada, jakie metody relaksu są dla nas odpowiednie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Uwzględnij temperament uczestników