Vistula planuje powiększenie sieci sklepów i akwizycje

Polska Agencja Prasowa SA
27-01-2006, 21:00

Vistula zamierza poszerzyć w 2006 r. sieć detaliczną o ponad 20 nowych sklepów w kraju i za granicą oraz zainwestować w zwiększenie mocy przerobowych. Spółka chce sfinalizować do końca I półrocza dwie akwizycje - poinformował PAP Michał Wójcik, prezes Vistuli.

Vistula zamierza poszerzyć w 2006 r. sieć detaliczną o ponad 20 nowych sklepów w kraju i za granicą oraz zainwestować w zwiększenie mocy przerobowych. Spółka chce sfinalizować do końca I półrocza dwie akwizycje - poinformował PAP Michał Wójcik, prezes Vistuli.

"(...) Obecnie mamy przeszło 60 sklepów, w tym roku chcemy otworzyć ponad 20 nowych sklepów, a w ciągu kilkunastu miesięcy będziemy mieć ich 100, nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowej" - powiedział Wójcik.

"W Czechach chcemy zwiększyć naszą obecność, natomiast Słowacja, Ukraina i Węgry to obszary, na których minimum planujemy zaistnieć i uruchomić kilkanaście nowych placówek" - dodał prezes.

Vistula podpisała przedwstępną umowę sprzedaży siedziby firmy i zakładu produkcyjnego w Krakowie. Wartość transakcji wynosi 28 mln zł, z czego 13 mln zł spółka otrzyma już w przyszłym tygodniu w ramach zadatku. Pozostała część ceny za nieruchomość, czyli 15 mln zł, zostanie wpłacona na rzecz Vistuli w momencie zawarcia umowy przyrzeczonej.

Vistula zachowała prawo korzystania z nieruchomości do 30 kwietnia 2008 roku. Poza fabryką w Krakowie, Vistula ma jeszcze zakład w Myślenicach.

Vistula zamierza też w tym roku zwiększyć siły przerobowe i utworzyć centrum logistyczne. Spółka rozważa kilka możliwości. Jedną jest zwiększenie potencjału produkcyjnego w zakładzie w Myślenicach, drugą - zbudowanie w podmiejskiej strefie przemysłowej pod Krakowem nowego centrum logistyczno - produkcyjnego.

Prezes podtrzymał ubiegłoroczne prognozy wyników finansowych. "Mimo że nie ma jeszcze ostatecznych rozliczeń ostatniego kwartału, uważam, że prognozy 2005 roku nie są zagrożone" - powiedział Wójcik.

Zgodnie z założeniami Vistula miała osiągnąć w 2005 roku 16 mln zł zysku netto oraz 133 mln zł sprzedaży. Po trzech kwartałach wyniki te kształtowały się na poziomie odpowiednio 12,65 mln zł i 99,1 mln zł. Prognozy na 2006 rok Vistula poda 13 lutego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Vistula planuje powiększenie sieci sklepów i akwizycje