Vivendi wyda 9,8 mld USD na połączenie z Activision

RB
opublikowano: 04-12-2007, 00:00

Wielka konsolidacja w branży gier wideo rozpoczęta. Dzięki niej powstanie gigant, który wyprzedzi wielkością Electronic Arts.

Wielka konsolidacja w branży gier wideo rozpoczęta. Dzięki niej powstanie gigant, który wyprzedzi wielkością Electronic Arts.

Vivendi, francuski koncern medialny obecny na rynku m.in. muzycznym, telewizyjnym, telekomunikacyjnym oraz gier wideo (np. „World of Warcraft”), chce kupić pakiet większościowy amerykańskiego rywala. Za 52 proc. akcji Activision producent m.in. gry „Call of Duty” zapłaci 9,8 mld USD. Nowa firma, która będzie nosić nazwę Activision Blizzard, powstanie jeszcze w tym roku obrachunkowym (początek 2008 r.).

Dzięki połączeniu na rynku gier komputerowych powstanie gigant wart niemal 19 mld USD. Pod względem przychodów wyprzedzi dotychczasowego lidera, również z amerykańskim rodowodem — Electronic Arts (EA). To z tej firmy pochodzą takie przeboje jak „Need for Speed” czy „Fifa”.

Activision w ostatnich latach zarabia coraz więcej, podczas gdy EA spoczęło na laurach, a zyski już nie rosną zbyt imponująco. Vivendi szacuje, że w tym roku obrachunkowym obie firmy wspólnie zarobią 3,8 mld USD. Dla porównania: EA będzie mógł pochwalić się 3,7 mld USD.

Rozmowy o połączeniu trwały od stycznia, teraz jednak, kiedy padły ostateczne decyzje, w branży pojawiły się spekulacje o przyszłości rynku. Kursy większości największych producentów gier poszybowały w górę. Vivendi, notowane na paryskiej giełdzie, skoczyło o 3,22 proc., a Activision w Nowym Jorku zyskał 18 proc. Powód? Udziałowcy liczą na początek konsolidacji. Aby utrzymać dominującą pozycję na rynku, EA powinien zwiększyć 15-procentowy udział we francuskim Ubisoft Entertainment.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy