Agencja przypomina, że Volkswagen chciał osiągnąć 6,5 proc. marży operacyjnej już w 2026 roku. Obecnie wskazuje jako termin 2029 rok. W czwartek poinformował, że niski popyt w Europie i Chinach spowodował spadek jego marży w 2024 roku do 2,9 proc., najmniej od pandemicznego 2020 roku.
- Stoimy i będziemy stać w obliczy znaczących przeszkód, niższego niż oczekiwano wzrostu na kluczowych rynkach oraz uporczywej inflacji – oświadczył David Powels, dyrektor finansowy marki Volkswagen.
Producent aut chce odbudować swoją pozycję na europejskim rynku wprowadzając do oferty szereg budżetowych „elektryków”. Pierwszy z nich, nazwany ID.2all, będzie wprowadzony do oferty jednak dopiero w przyszłym roku. Za dwa lata w Portugalii ma natomiast ruszyć produkcja ID. EVERY1, którego podstawowa cena ma wynosić 20 tys. EUR.
- Z tymi małymi autami oczekiwane 6,5 proc. marży to duży wynik – podkreślił Powels wyrażając przekonanie, że uda się go osiągnąć do 2029 roku.
W ubiegłym roku sprzedaż aut marki Volkswagen spadła o 1,4 proc. do ok. 4,8 mln. W Chinach, na jej największym rynku, spadek sprzedaży wyniósł 8,3 proc.
