Volkswagen świętuje awans

Paweł Janas
opublikowano: 07-01-2011, 00:00

Auta niemieckiej grupy świeciły triumfy w krajowych autosalonach. Z jednym wyjątkiem.

Auta niemieckiej grupy świeciły triumfy w krajowych autosalonach. Z jednym wyjątkiem.

To chyba największa niespodzianka 2010 r. na krajowym rynku motoryzacyjnym. Po raz pierwszy w historii Volkswagen wskoczył na drugą pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów. Niemiecka marka reprezentowana w Polsce przez firmę Kulczyk Tradex znalazła chętnych na 27,9 tys. nowych aut osobowych, o 4,6 proc. więcej niż przed rokiem.

— To nie tylko zasługa aut z kratką. Mamy dużą gamę modeli, nasze samochody bardzo mało spalają i mają wiele cenionych innowacji. Odpowiednia polityka cenowa też zrobiła swoje — wylicza Tomasz Tonder, szef działu public relations marki Volkswagen.

Ubiegły rok był także dobry dla innego gracza z niemieckiej grupy. Skoda znowu została liderem rynku. Czesi sprzedali nad Wislą 37,8 tys. nowych aut osobowych. Największą popularnością cieszyły się Octavia (14 661 sztuk) oraz Fabia drugiej generacji (12 706).

— Mamy więcej modeli, w tym dobrze sprzedającego się nowego Superba Kombi oraz odświeżone: Fabię i Roomstera. Swoje zrobiła także oferta aut z kratką. To jedna trzecia sprzedanych aut — mówi Łukasz Zadworny, członek zarządu Skoda Auto Polska.

Niemniej Skoda zanotowała minimalny spadek w porównaniu z 2009 r. — o 0,26 proc.

— To prawda. Moim zdaniem, powodem jest zakończenie we wrześniu ubiegłego roku produkcji Octavii Tour. Warto też zwrócić uwagę na coraz większą rywalizację w sprzedaży aut dla firmowych flot — tłumaczy Łukasz Zadworny.

W rodzinie Volkswagena jest jednak marka, która nie może być zadowolona z wyników Anno Domini 2010. Hiszpański Seat znalazł chętnych na 4,3 tys. aut. Spadek sprzedaży wyniósł aż 24,2 proc.

— Zamknięcie produkcji w 2009 r. najbardziej popularnych modeli Cordoba i Toledo udało się jedynie w części powetować sprzedażą nowej Ibizy i odświeżonego Leona — wyjaśnia Jan Krynicki, rzecznik prasowy Iberia Motor Company, importera marki Seat.

Kolejność na mecie

Najlepiej sprzedające się marki samochodów w 2010 r.

Marka Sprzedaż Zmiana 2010/09 w proc.

Skoda 37 845 -0,26

Volkswagen 27 868 4,61

Ford 26 880 0,00

Fiat 25 863 -18,52

Toyota 25 119 -9,71

Opel 24 769 12,07

Renault 18 754 8,45

Kia 16 429 16,86

Hyundai 15 077 20,18

Peugeot 14 225 12,7

Źródło: Samar

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane