Volvo straciło pozycję lidera w Szwecji

aktualizacja: 03-01-2017, 08:24

W 2016 roku po raz pierwszy od ponad 50 lat najlepiej sprzedającym się autem w Szwecji nie było Volvo.

W ubiegłym roku liderem sprzedaży był Volkswagen Golf, poinformowało stowarzyszenie producentów aut. Auto niemieckiego koncernu miało 5,9 proc. udziału w sprzedaży nowych samochodów. Udział Volvo spadł do 5,7 proc. Ostatni raz kiedy nie było na pozycji lidera zdarzył się w 1962 roku. Wówczas Volvo pokonane zostało przez Volkswagena „Garbusa”.

Choć Volvo Car jest własnością chińskiego Zhejiang Geely Holding Group, to wciąż jest postrzegane jako „flagowa szwedzka marka”. 21,5 proc. aut jeżdżących po szwedzkich drogach, to volvo. Volkswageny to 15,7 proc.

W 2016 roku zanotowano w Szwecji rekordową sprzedaż nowych aut. Zarejestrowano tam 372 tys. samochodów, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu