VW Poznań wyłoży na nowe marki 800 mln zł

Paweł Janas
07-09-2001, 00:00

VW Poznań wyłoży na nowe marki 800 mln zł

Koncern Volkswagen zamierza w ciągu dwóch lat produkować w fabryce w Antoninku pod Poznaniem 150 tys. samochodów. To dwa razy więcej niż obecnie. VW zwiększy też zatrudnienie z 2,6 tys. do 5 tys. osób. Z kolei rozruszanie produkcji dwóch nowych marek samochodów ma kosztować około 800 mln zł.

Zarząd fabryki Volkswagena w Antoninku pod Poznaniem planuje do 2003 r. zwiększyć liczbę produkowanych samochodów z około 70 tys. do 150 tys. rocznie. Będzie to oznaczało równocześnie wzrost zatrudnienia z 2,6 tys. do 5 tys. pracowników. Według Witolda Małachowskiego, członka zarządu Volkswagen Poznań, nakłady przeznaczone na uruchomienie produkcji nowych modeli wyniosą 800 mln zł. Wcześniej mówiło się nieoficjalnie o 720 mln zł.

Decyduje centrala

Polskie zakłady na pewno nie rozpoczną jednak produkcji nowego modelu samochodu osobowego. Witold Małachowski przypomina, że niemiecka centrala koncernu wyznaczyła dla Polski inny obszar działalności — samochody dostawcze.

Potwierdził on równocześnie wcześniejsze informacje, że w Poznaniu produkowany ma być nowy samochód dostawczy pod nazwą T5. Docelowo jego produkcja ma wynieść 75 tys. sztuk, a jej rozpoczęcie planowane jest na drugą połowę 2002 r.

W następnym roku na liniach montażowych w Antoninku ma się pojawić tzw. miejski samochód transportowy. Witold Małachowski nie ujawnia bliższych szczegółów dotyczących tego projektu. Podaje jedynie, że znajdzie się on w segmencie aut o masie od 3,5 do 6 ton.

Kurs na Europę

W warunkach rosnącego kryzysu w polskiej branży motoryzacyjnej kondycja zakładu jest zaskakująco dobra. Volkswagen, produkujący obecnie w podpoznańskim zakładzie samochód dostawczy T4 oraz samochody osobowe marki Skoda, większość swojej produkcji kieruje na eksport.

— Spośród nieco ponad 24 tys. wyprodukowanych w ubiegłym roku aut T4, blisko 22,5 tys. skierowanych zostało na rynki Unii Europejskiej — przypomina Rafał Orłowski z Polskiej Izby Motoryzacji.

Polskie wyniki koncernu Volkswagen są dobre. Po siedmiu miesiącach tego roku firma sprzedała 1529 aut dostawczych, o 48 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2000 r. Skoda zaś jest jedną z dwóch marek (obok Toyoty), która nie miała spadku sprzedaży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / VW Poznań wyłoży na nowe marki 800 mln zł