W 2020 roku PKN Orlen chętnie inwestował w sponsoring

  • Paweł Makosz
opublikowano: 25-05-2021, 17:20

PKN Orlen jako pierwszy w Polsce opublikował raport poświęcony działalności sponsoringowej w 2020 roku. W publikacji znalazł się szczegółowy opis wspieranych projektów, ich efektów oraz wypracowanych praktyk, dotyczących współpracy ze sportowcami, instytucjami kultury i partnerami społecznymi.

Płocki koncern poinformował, że w ubiegłym roku dotarł do ponad 110 krajów na 6 kontynentach. Pełny ekwiwalent reklamowy Orlenu wynikający z działalności sponsoringowej w obszarze sportu i kultury, wyniósł w 2020 roku niemal 800 mln złotych.

– Od trzech lat budujemy koncern multienergetyczny, który będzie mógł skutecznie konkurować na międzynarodowych rynkach, a przy tym jeszcze bardziej wzmocni polską gospodarkę. Jednym z narzędzi, które aktywnie wspiera nasze działania biznesowe, jest sponsoring sportu i kultury – mówi prezes zarządu, Daniel Obajtek.

Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen
Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen

PKN zwrócił również uwagę na badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia. Z opublikowanych danych wynika, że 54 proc. respondentów wskazało Orlen jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. Jest to wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku 2019.

Wyścigi

Flagowym projektem PKN Orlen w zakresie sponsoringu sportu okazały się współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo Racing Orlen oraz wsparcie Roberta Kubicy. Widać, że zaangażowanie w tym obszarze koncern traktuje jako inwestycję, która nie tylko wzmacnia wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy Orlen. Ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki w F1, obejmujący 100 tys. publikacji, wyniósł w 2020 roku 433 mln złotych.

Orlen Team to jednak nie tylko formuła jeden. W 2020 roku na wsparcie polskiego koncernu mogli liczyć między innymi: indywidualny Mistrz Świata na żużlu Bartosz Zmarzlik, pierwszy polski zawodnik w F1H2O Bartłomiej Marszałek, piloci grupy akrobacyjnej Żelazny, czy biorący w udział w Rajdzie Dakar Kuba Przygoński.

materiały prasowe

Nie tylko ryk silników

W 2020 roku PKN Orlen był oficjalnym Partnerem Ekstraklasy piłkarskiej. Współpraca sponsoringowa zagwarantowała ekspozycję logo koncernu między innymi na ligowych kanałach Ekstraklasy, podczas transmisji meczów na antenach Canal + oraz Telewizji Polskiej jak i na nośnikach za bramkami na wszystkich stadionach drużyn występujących w tych rozgrywkach. W zeszłym roku stadiony odwiedziło 793 tys. kibiców, natomiast mecze w telewizji obejrzało prawie 26 mln widzów.

W 2020 roku PKN Orlen zaangażował się w organizację prestiżowych zawodów lekkoatletycznych z udziałem największych gwiazd polskiego sportu, jak choćby Orlen Memoriał Janusza Kusocińskiego, PZLA Mistrzostwa Polski, Orlen Copernicus Cup 2020 w Toruniu czy 11. Memoriał Kamili Skolimowskiej.

Orlen wsparł również polską siatkówkę. Na początku roku biorąc udział w wydarzeniu sportowym dedykowanym zawodnikom Szkoły Mistrzostwa Sportowego PZPS Spała, a w czerwcu i lipcu organizując turniej „Kochamy Siatkówkę”. Koncern odegrał kluczową rolę przy organizacji zeszłorocznych turniejów – Grand Prix PLS i Orlen Mistrzostw Polski w siatkówce plażowej.

Pamiętali o historii

W 2020 roku PKN Orlen wziął udział w projekcie związanym z obchodami setnej rocznicy Cudu nad Wisłą. Przy zaangażowaniu wspieranych sportowców, w tym m.in. Roberta Kubicy, Bartłomieja Marszałka i pilotów z grupy akrobacyjnej Żelazny, stworzono film w hołdzie bohaterom Bitwy Warszawskiej.

Projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN Orlen. Publiczność na kanałach własnych koncernu przekroczyła 23 mln. Działania w prasie, internecie i mediach audiowizualnych zapewniły 198 publikacji o zasięgu na poziomie 26,7 mln użytkowników, a oglądalność premierowego materiału w telewizji wyniosła 5,8 mln. Treści kierowane do społeczności globalnej na kanałach Alfa Romeo Racing ORLEN dotarły do 1,2 mln odbiorców.

Olimpiada

– Dzięki wsparciu i zaangażowaniu naszego Sponsora Strategicznego realizujemy nasze główne zadanie - zapewniamy Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej możliwość udziału w Igrzyskach Olimpijskich, najważniejszej sportowej imprezie świata. PKN Orlen ma ogromny wkład w każdy olimpijski medal, budowanie narodowej dumy i wspólnoty oraz szerzenie olimpijskich wartości – mówi prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Andrzej Kraśnicki.

PKN Orlen jest strategicznym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i polskiej Reprezentacji Olimpijskiej od 2017 roku. W ubiegłym roku koncern wsparł między innymi „Spotkanie Rodziny Olimpijskiej” z udziałem Prezydenta RP Andrzeja Dudy oraz Minister Sportu Danuty Dmowskiej-Andrzejuk, podczas którego zostały wręczone Wielkie Honorowe Nagrody Sportowe PKOI im. Piotra Nurkowskiego.

fot. Bloomberg

PKN Orlen wziął udział również w konferencji „Rok do Tokio” i zaangażował się w otwarcie wystawy „Znani nieznani, Polacy światu” , które odbyło się w Centrum Olimpijskim.

Miejsce nie tylko dla sportowców

W 2020 roku koncern nie zapomniał o instytucjach kultury. Wsparł m.in. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, którego główną misją jest ochrona twórczości i dziedzictwa najwybitniejszego polskiego kompozytora.

Zaangażowanie PKN Orlen w projekty sponsoringowe miało również wymiar społeczny. W ubiegłym roku wsparli oni 70 instytucji, przedsięwzięć, klubów i stowarzyszeń sportowych. Z tej pomocy skorzystało ponad 320 tysięcy dzieci w całym kraju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PM

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane