W.Brytania: obietnica referendum przysporzyła torysom popularności

DI, PAP
opublikowano: 27-01-2013, 20:16

Efektem złożonej przez premiera Davida Camerona obietnicy rozpisania referendum ws. przyszłości W.Brytanii w UE jest tzw. brukselskie odbicie jego partii w sondażach. Przewaga opozycyjnej Partii Pracy nad torysami zmniejszyła się do 6 pkt proc.

Z sondażu instytutu ComRes opublikowanego w tygodniku "Independent on Sunday" wynika, że poparcie dla laburzystów deklaruje 39 proc. wyborców, a dla konserwatystów 33 proc. Jeszcze miesiąc temu różnica między tymi partiami wynosiła 11 pkt proc.

W wygłoszonym w środę przemówieniu Cameron zapowiedział, że w świetle planów zacieśniania integracji europejskiej będzie zabiegał o renegocjację warunków brytyjskiego członkostwa w UE, a wynik podda pod głosowanie w referendum.

"Independent on Sunday" zauważa, że wzrost poparcia dla torysów nie nastąpił kosztem Partii Pracy, której notowania nie zmieniły się w porównaniu z poprzednim miesiącem, lecz skrajnie eurosceptycznej Partii Niepodległości Zjednoczonego Królestwa (UKIP), która straciła 4 pkt proc. poparcia.

Tymczasem Partia Pracy daje do zrozumienia, że jej stosunek do referendum nie jest czarno-biały. Rzecznik laburzystów ds. finansów Ed Balls w wywiadzie dla "Independent on Sunday" zaznaczył, iż osobiście nie mówi, że referendum unijne w ogóle nie wchodzi w grę.

Z kolei lider partii Ed Miliband oświadczył początkowo, że jego partia nie chce referendum, w którym pytanie dotyczyłoby wyjścia lub pozostania w UE. Następnie wyjaśnił, że Partia Pracy "nigdy nie powie nigdy" dla referendum, gdyby miało w nim chodzić nie o członkostwo jako takie, lecz o jego warunki.

Większość ankietowanych przez ComRes – 57 proc. - sądzi, że W. Brytania powinna wystąpić z UE, jeśli nie uda jej się odzyskać części prerogatyw. 21 proc. jest przeciwnego zdania i 21 proc. nie ma w tej sprawie opinii.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane