W I półroczu Skoda dostarczyła w Polsce 34,7 tys. pojazdów

  • PAP
opublikowano: 16-07-2019, 12:24

W pierwszym półroczu 2019 roku Skoda dostarczyła do klientów w Polsce prawie 34,7 tys., pojazdów, pozostając liderem rynku motoryzacyjnego – podała Skoda Polska. Klientom na całym świecie marka dostarczyła 620,9 tys. pojazdów.

Na międzynarodowym rynku samochodowym, wyłączając Chiny, marka zanotowała wzrost o 1,6 proc. w stosunku do tego samego okresu w poprzednim roku, realizując 495 tys. dostaw. Jak podano we wtorek w komunikacie prasowym, niekorzystna sytuacja na chińskim rynku motoryzacyjnym odbiła się jednak na całościowych wynikach Skody za pierwsze półrocze dając wynik o 4,9 proc. niższy w stosunku do roku poprzedniego.

W Polsce Skoda zamknęła pierwsze półrocze z wynikiem 34 tys. 672 zarejestrowanych samochodów, pozostając niezmiennie liderem rynku motoryzacyjnego. Dwa modele marki, Octavia i Fabia, były w tym czasie najczęściej wybieranymi pojazdami przez Polaków.

W Europie Środkowej producent odnotował wynoszący 4 proc. spadek; w ciągu pierwszych sześciu miesięcy dostarczył 110,4 tys. pojazdów. W Europie Zachodniej Skoda dostarczyła klientom 275,7 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o 3,2 proc. w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Na drugim największym dla marki rynku, w Niemczech, w pierwszym półroczu producent dostarczył w sumie 99 tys. pojazdów, poprawiając wynik z poprzedniego roku o 6,5 proc. Jak podano, w pierwszej połowie roku producent odnotował także dwucyfrowy wzrost w Austrii (15,6 tys. pojazdów, + 10,1 proc.), Szwajcarii (11,8 tys. pojazdów, + 28,9 proc.) i Danii (9 tys. pojazdów, + 22,8 proc.).

W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, w pierwszej połowie roku Skoda zwiększyła dostawy do 24,5 tys. pojazdów (+ 8,3 proc.). Marka pochwaliła się wynikami z Serbii (4 tys. pojazdów, + 13,2 proc.), Bułgarii (2,6 tys. pojazdów, + 27,2 proc.) oraz Kazachstanu (500 pojazdów, + 133,5 proc.). W Rosji Skoda dostarczyła 39,8 tys. pojazdów i odnotowała wzrost o 9,6 proc.

Na największym jednolitym rynku marki, w Chinach, Skoda dostarczyła 125,9 tys. pojazdów (- 23,9 proc.).

Marka podała, że motorem wzrostu w nadchodzących miesiącach ma być nowa kompaktowa Scala, odświeżona rodzina modelu Superb oraz SUV-y Karoq, Kodiaq, a także nowy miejski SUV Kamiq.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane