Czytasz dzięki

W I półroczu zarejestrowano w Polsce 278,3 tys. nowych aut osobowych

  • PAP
opublikowano: 08-08-2019, 12:29

W I półroczu 2019 zarejestrowano w Polsce 278,3 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o 1,9 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - poinformowały w raporcie PZPM i KPMG. Liczba rejestracji samochodów elektrycznych podwoiła się.

Jak czytamy w raporcie "Branża motoryzacyjna" Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i KPMG Polska, do końca czerwca br. zarejestrowano 35,1 tys. aut dostawczych, 16,8 tys. samochodów ciężarowych oraz 11,5 tys. motocykli i 10,5 tys. motorowerów".

Z raportu wynika, że wśród ponad 278 tys. nowo zarejestrowanych samochodów osobowych 38,5 tys. to modele z segmentu premium+, których w tym roku było o 7,6 proc. więcej licząc rok do roku. Motorem wzrostu są klienci instytucjonalni, którzy zarejestrowali 190,7 tys. aut, co przełożyło się na nieznaczny (0,7 proc.) wzrost w porównaniu do ub. roku.

Jak zaznaczył Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce, w pierwszej połowie 2019 r. o 27,9 proc. wzrosła liczba rejestracji samochodów osobowych z napędami alternatywnymi, w stosunku do analogicznego okresu ub. roku. Wskazał, że ogólnie zarejestrowano ponad 15,2 tys. aut z napędami alternatywnymi, w tym 13 898 aut z napędem hybrydowym oraz 1 355 samochodów elektrycznych.

"Wciąż znacznie więcej aut z napędami alternatywnymi kupują klienci instytucjonalni niż prywatni" - dodał. "Wzrost dla firm wyniósł 35,6 proc. wobec +0,8 proc. wśród klientów indywidualnych" – podał.

Z danych PZPM i KPMG wynika, że od stycznia do czerwca tego roku zarejestrowano 10 485 motorowerów, co oznacza wzrost o 24,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2018 r. Wzrost rejestracji odnotowano również na rynku motocykli, których od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 11 531 sztuk, co oznacza wzrost o 37,1 proc. w porównaniu z rokiem ub.r.

W raporcie czytamy ponadto, że I kwartale 2019 r. wyprodukowano w Polsce łącznie 360 tys. pojazdów samochodowych, czyli o 0,6 proc. mniej niż w poprzednim roku. "Najbardziej zmniejszyła się produkcja samochodów osobowych, w I półroczu z taśm montażowych zjechało 238,1 tys. sztuk, o 8,9 proc mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku, wzrosła za to (o 21 proc.) produkcja samochodów użytkowych" - podano.

W dokumencie wskazano, że wartość eksportu produktów motoryzacyjnych z Polski zwiększyła się o 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ub. W tym czasie spadła natomiast wartość aż o 12 proc. eksportu samochodów osobowych.

Raport „Branża motoryzacyjna”, (edycja III kw. 2019) należy do serii raportów kwartalnych, których celem jest przedstawienie bieżących trendów w branży motoryzacyjnej w Polsce, rozumianej zarówno jako rynek motoryzacyjny, jak i produkcja przemysłowa oraz motoryzacyjne usługi finansowe. Analiza oparta jest na najnowszych dostępnych danych rejestracyjnych, statystycznych i rynkowych. Publikacja jest wspólnym przedsięwzięciem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz KPMG w Polsce.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane