W jakim stopniu pandemia wpłynęła na strategie automatyzacji marketingu w polskich firmach?

Konferencje.pb.pl
opublikowano: 22-07-2021, 13:41

Na pytanie o wpływ pandemii COVID-19 na strategie marketing-automation odpowiada Łukasz Szczepanowski, Marketing Automation Specialist w firmie Yves Rocher Polska.

Komentarz
W jakim stopniu pandemia wpłynęła na strategie automatyzacji marketingu w polskich firmach?
Łukasz Szczepanowski
Marketing Automation Specialist, Yves Rocher Polska
W jakim stopniu pandemia wpłynęła na strategie automatyzacji marketingu w polskich firmach?

Pandemia zrewolucjonizowała życie wielu konsumentów na całym świecie. Długotrwały lockdown spowodował transfer znacznego segmentu konsumentów ze świata offline do online. Polskie firmy stanęły przed dużym wyzwaniem logistycznym i operacyjnym jakim jest przeprowadzenie w krótkim czasie procesu cyfryzacji swojego biznesu. Wiele firm przyspieszyło inwestycje które były odkładane latami, w tym inwestycje w proces automatyzacji marketingu i biznesu.

Dzisiaj automatyzacja marketingu jest wdrażana zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Zwiększenie ruchu na stornach internetowych, wynikające z zamknięcia części gospodarki, daje możliwość aktywizacji większej bazy klientów, co przekłada się na lepszą efektywność tworzonych scenariuszy automatyzacji. Firmy w trakcie pandemii mocno zintensyfikowały komunikacje w internecie.

Częściej wysyłają newslettery z ofertami oraz powiadomienia push. Na popularności zyskuje również strategia hybrydowa – tworzenie scenariuszy automatyzacji przy wsparciu sprzedażowym konsultantów. Firmy zwracają większą uwagę na rozbudowę scenariuszy automatycznej komunikacji po wizycie na stronie, czy po zakupie produktu, wykorzystując przy tym możliwie jak najwięcej kanałów komunikacji (e-mail, powiadomienia push, SMS czy LiveChat).

Model hybrydowy daje przy tym możliwość skontaktowania się z konsultantem, który wesprze klienta na odpowiednim etapie procesu zakupowego, tak jak robią to konsultanci w sklepach fizycznych.

Gdzie szukać najświeższych informacji o planowaniu strategii marketing-automation?

O najnowszych trendach i doświadczeniach z zakresu automatyzacji kampanii promocyjnych możesz usłyszeć już 14 września 2021 podczas konferencji online “Automatyzacja działań marketingowych”, podczas której jednym z prelegentów będzie autor komentarza.

Będzie to konferencja, podczas której prelegenci opowiedzą o swoich doświadczeniach z trzech perspektyw: marketingu, sprzedaży i klienta.

Wśród tematów tegorocznej edycji wydarzenia m. in.:

  • Upraszczanie i automatyzacja a optymalizacja działań reklamowych w ekosystemie Facebooka - jak to pogodzić
  • Personalizacja w B2C jako sposób na nielojalnych klientów
  • Wdrażanie kompleksowej strategii omnichannel w kanałach Marketing Automation
  • Skutecznie budowanie lojalność klienta wobec marki na różnych etapach lejka sprzedażowego
  • Automatyczne kampanie wspierające sprzedaż
  • Cykl życia klienta w ecommerce

Poznaj pełny program wydarzenia >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane