W.Kruk Longplay: pełna symboli biżuteria Natalii Kukulskiej i Michała Dąbrówki

  • DI
opublikowano: 03-10-2022, 17:57
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

27 września 2022 r. odbyła się premiera nowej kolekcji biżuterii marki W.Kruk stworzonej przez życiowy zespół – Natalię Kukulską i Michała Dąbrówkę. Longplay to biżuteria dla kobiet i mężczyzn inspirowana muzycznymi symbolami. Jej przekazem jest słyszenie się nawzajem w związku.

Wspólne motywy:
Wspólne motywy:
Praca nad kolekcją była dla nas niesamowitym przeżyciem i ciekawym, nowym doświadczeniem. Żeby powstały unikatowe pomysły, staraliśmy się opisać nasz związek w symbolach, doświadczeniach, wspólnych wartościach i upodobaniach estetycznych. Po wielu rozmowach to właśnie muzyka wyszła na pierwszy plan, bo ona nas połączyła. Dlatego w biżuterii nie brakuje odniesień do niej – mówią Natalia Kukulska i Michał Dąbrówka.
materiały prasowe

W.Kruk po raz pierwszy zaprosił do współpracy parę. Natalia Kukulska, wokalistka, autorka tekstów i producentka, dzieli z mężem Michałem Dąbrówką, perkusistą, kompozytorem i producentem muzycznym, życie prywatne i zawodowe. Wspólnie stworzyli kolekcję, która odzwierciedla ich muzyczną pasję i wzajemne uczucie.

– Nazwa kolekcji Longplay jest oczywistym odniesieniem do tzw. płyty długogrającej. Jest metaforą związku o długim stażu. Jesteśmy razem 22 lata, a nasze życie nierozłącznie związane jest z muzyką. Stworzyliśmy wspólnie wiele utworów, z których uzbierałby się niejeden longplay. Jest tu również gra słów. Utwory promujące album nazywa się singlami. Połączenie singli daje longplay. Tak też było w naszym życiu – mówi Natalia Kukulska.

biżuteria damska z kolekcji Longplay
biżuteria damska z kolekcji Longplay
materiały prasowe

W.Kruk sięga po ponadczasowe motywy i przedstawia je w nowoczesnym ujęciu. Kolekcja Longplay cechuje się kreatywnym podejściem twórców do tematu muzyki, który już wielokrotnie interpretowano w sztuce i dizajnie. Zawiera wzory ze srebra próby 925 i modele pokryte 14- karatowym złotem i czarną emalią. To zarówno drobna, minimalistyczna biżuteria, jak też duże, przyciągające uwagę modowe formy. Na specjalne życzenie Natalii Kukulskiej powstał pierścionek, który obejmuje trzy palce i zjawiskowo prezentuje się podczas trzymania mikrofonu na scenie. Nowością dla marki jest męska odsłona kolekcji ambasadorskiej – masywne bransolety, sygnety i naszyjniki, na których widnieją różne kombinacje symboli muzycznych. W kolekcji znalazły się też skórzane akcesoria i jedwabne chusty wyprodukowane z największą precyzją w polskich manufakturach.

– W kampanii W.Kruk idziemy za muzycznymi skojarzeniami. Jej przekazem jest słyszenie się nawzajem w związku. To ważny rodzaj uważności na bliską osobę. Słuchamy się i się słyszymy i przez to rozumiemy – mówią Natalia Kukulska i Michał Dąbrówka.

W kolekcji znajduje się również motyw przypominający płytę winylową, co zainspirowało projektantów do wykorzystania czarnej emalii na biżuterii. Ciekawostką dla koneserów muzyki jest zaproponowany przez Michała Dąbrówkę motyw geometryczny 3-5-7 pojawiający się na zawieszkach i sygnetach, który odnosi się do jego ulubionych rytmów nieparzystych (3/8, 5/8, 7/8) oraz struktur polirytmicznych, czyli nakładających się na siebie nieregularnych figur granych w pętli. Wszystkie elementy kolekcji inspirowane były wyrazistym, artystycznym stylem, który jest bliski nowym ambasadorom marki W.Kruk.

biżuteria męska z kolekcji Longplay
biżuteria męska z kolekcji Longplay
materiały prasowe

Longplay jest ósmą kolekcją ambasadorską marki. Od 2013 r. powstały autorskie kolekcje: MEA Magdy Mołek, Freedom Martyny Wojciechowskiej, Ohelo Ewy Chodakowskiej, Przyjaźń Magdaleny Cieleckiej i Mai Ostaszewskiej, Eos autorstwa Alicji Bachledy-Curuś, Vis, do której inspiracje stworzyła Kinga Rusin oraz Vocalise zaprojektowana we współpracy z Anną Marią Jopek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane