W Lublinie ma powstać centrum handlowe za 100 mln euro

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-10-2005, 17:38

Kosztem 100 mln euro spółka Gray International wybuduje w Lublinie centrum handlowe. Przy budowie znajdzie zatrudnienie około 2 tys. osób, a docelowo w centrum będzie 1,5 tys. miejsc pracy - poinformował w czwartekdziennikarzy w Lublinie prezes Gray International Ryszard Leśniewski.

Kosztem 100 mln euro spółka Gray International wybuduje w Lublinie centrum handlowe. Przy budowie znajdzie zatrudnienie około 2 tys. osób, a docelowo w centrum będzie 1,5 tys. miejsc pracy - poinformował w czwartekdziennikarzy w Lublinie prezes Gray International Ryszard Leśniewski.

    Centrum powstanie na obszarze 11 ha przy drodze wylotowej z Lublina na wschód. Będzie w nim m.in. hipermarket i galerie handlowe, a także tereny rekreacyjne. Codziennie centrum będzie odwiedzać od 10 tys. do 20 tys. klientów, także zza wschodniej granicy - planuje inwestor. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku, a zakończyć się z końcem 2007 r. lub na początku 2008 r.

    Gray International jest polską spółką założoną w 2002 r. przez paryską firmę o tej samej nazwie, działającą od 15 lat na rynku nieruchomości we Francji. Podobne centra handlowe spółka zamierza wybudować w Dąbrowie Górniczej i we Wrocławiu. Te trzy centra mają kosztować łącznie 250 mln euro. W przyszłości Gray International planuje wzniesienie jeszcze kilku podobnych obiektów.

    Inwestycje Gray International finansowane są przez Meinl European Land (MEL) - instytucję finansową notowaną na giełdzie wiedeńskiej. MEL zainwestował w Polsce ponad pół miliarda euro, kupując m.in. siedem centrów handlowych od Echo Investment. Docelowo portfel MEL w Polsce ma wzrosnąć do miliarda euro. Część tych pieniędzy ma być zainwestowana w projekty Gray International.

    Według Leśniewskiego, lubelska inwestycja ma zwrócić się w ciągu 10 lat.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane