W lutym Polacy kupili ponad 9 proc. więcej nowych aut klasy premium

  • PAP
opublikowano: 05-03-2021, 16:12

W lutym 2021 r. w Polsce zarejestrowano 7 568 nowych samochodów klasy premium, o 22,40 proc. więcej niż w styczniu br. oraz o 9,44 proc. więcej w zestawieniu z lutym roku 2020 - podał w piątek Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W ciągu dwóch miesięcy br. liczba rejestracji samochodów z wyższej półki wyniosła 13 751 sztuk, o 5,74 proc. (747 sztuk) więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Dla porównania, zgodnie z danymi CEPiK, w lutym br. zarejestrowano w Polsce 37 755 osobówek, tj., o 1,97 proc. mniej niż rok wcześniej - czytamy.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Według analityków Samaru, ten niezły wynik kolejny raz potwierdza tezę, że samochody premium kupowane przez firmy i zamożnych klientów indywidualnych są odporniejsze na pandemiczne zawirowania rynku niż auta z segmentu popularnego.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że samochody te wzrost zawdzięczają w dużej mierze wysokiej dynamice sprzedaży osiągniętej przez BMW, Lexusa oraz Teslę, która w lutym zadebiutowała na 9. pozycji zestawienia - wyjaśniono.

Jak podał Samar, liderem na koniec lutego br. zostało BMW, które wyprzedziło Mercedesa, zwycięzcę ubiegłorocznego rankingu. Koncern z Monachium może pochwalić się 3 688 zarejestrowanymi autami, co jest wynikiem o 31,67 proc. większym niż w takim samym okresie roku 2020.

Wiceliderem rynku po dwóch miesiącach nowego roku został Mercedes. W krajowych wydziałach komunikacji zostało zarejestrowanych 3 211 aut tej marki - o 3,83 proc. mniej rdr. Trzecią notę wśród marek klasy premium zdobyło Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował w omawianym okresie 2 865 aut osobowych. To rezultat o 5,45 proc. lepszy w porównaniu z sytuacją na koniec lutego 2020 roku - czytamy.

Według Samar, tuż za podium znalazło się Volvo. W okresie od stycznia do lutego br. Polacy kupili i zarejestrowali 1 996 aut tej marki, o 3,29 proc. mniej niż w takim samym okresie ubiegłego roku. Warto też zwrócić uwagę na bardzo dobre wyniki Lexusa, zajmującego piątą pozycję w zestawieniu. Japońska marka zarejestrowała do końca lutego br. 1 108 samochodów, o 30,05 proc. więcej rdr. Była to ostatnia marka, która przekroczyła po dwóch miesiącach tego roku próg 1 000 samochodów wpisanych do CEPiK - czytamy.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane