W lutym zarejestrowano o ponad 28 proc. więcej nowych osobówek

  • PAP
opublikowano: 11-02-2021, 19:18

Ponad 13,3 tys. nowych samochodów osobowych zarejestrowano w pierwszych 10 dniach lutego, o 28,2 proc. więcej niż przed rokiem - podał w czwartek Samar. PZPM wskazał, że samochodów dostawczych zarejestrowano w tym czasie o 73,5 proc. więcej rdr.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Według Instytutu Samar, w analizowanym okresie było osiem dni roboczych, czyli dwa więcej niż w 2020 roku. W przeliczeniu na dzień roboczy, samochody osobowe wykazują spadek o 3,9 proc., a dostawcze niższy wzrost, choć to nadal 30,1 proc. W całym lutym będzie 20 dni roboczych, tyle samo co w roku ubiegłym, więc wyniki miesięczne powinny być bardziej zbliżone do tych z przeliczenia na dzień roboczy - czytamy.

Dane po 41 dniach bieżącego roku nie pokazują jednak rzeczywistego obrazu rynku, ponieważ duża część aut zarejestrowanych na dealerów pod koniec ubiegłego roku dopiero teraz trafia do docelowych odbiorców - ocenia Samar.

W przypadku samochodów osobowych po 10 dniach lutego rejestracje na osoby fizyczne wzrosły o 10,7 proc. (4 302 sztuki), natomiast firmy o 38,6 proc., do 9 011 sztuk.

Liderem w grupie samochodów osobowych jest Toyota z wynikiem 3 956 aut, przed Skodą (1 728 sztuk) i Volkswagenem (1 084 egzemplarze). Wśród modeli stawce przewodzą dwie Toyoty - Corolla i Yaris z wynikami odpowiednio 901 i 686 sztuk. Na trzecim miejscu podium uplasowała się Skoda Octavia (527 aut) - czytamy.

Według Samaru i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, jeśli chodzi o auta dostawcze, to wzrost odnotowały zarówno rejestracje na osoby fizyczne (275 sztuk, tj. o 95 proc. więcej), jak i firmy (1 574 sztuk, czyli o 70,2 proc. więcej). Liderem na rynku samochodów dostawczych jest po pierwszej dekadzie stycznia Ford (296 sztuk) przed Renault (278 egzemplarzy) i Fiatem (264 pojazdy). W zestawieniu najczęściej rejestrowanych modeli prowadzi Renault Master (237 sztuk), a dalej są: Fiat Ducato (193 auta) i IVECO Daily (160 egzemplarzy) - czytamy w raporcie.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane