W pierwszej połowie 2013 r. szybsze połączenia kolejowe do Zielonej Góry

PAP
24-10-2012, 09:51

W końcową fazę wkroczyły prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek – Czerwieńsk, w tym budowa obwodnicy Czerwieńska. Efektem inwestycji będzie skrócenie o pół godziny podróży pociągiem między Zieloną Górą a Poznaniem.

W pierwszej połowie 2013 r. szybsze połączenia kolejowe do Zielonej Góry

W końcową fazę wkroczyły prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek – Czerwieńsk, w tym budowa obwodnicy Czerwieńska. Efektem inwestycji będzie skrócenie o pół godziny podróży pociągiem między Zieloną Górą a Poznaniem.

Rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Maciej Dutkiewicz poinformował PAP, że zakończenie robót planowane jest w pierwszej połowie 2013 roku.

W ramach prac remontowane są tory kolejowe na kilku odcinkach pomiędzy Zbąszynkiem a Czerwieńskiem oraz budowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji na wybranych przejazdach kolejowych. Najważniejszym elementem inwestycji jest jednak budowa łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep o długości ponad 2 km.

„Dzięki niej będzie można ominąć stację Czerwieńsk, co umożliwi przejazd pociągów między Zieloną Górą i Zbąszynkiem bez konieczności zmiany kierunku ich jazdy. W ramach prac powstaje nowy tor, dwa nowe mosty kolejowe oraz trzy nowe przejazdy drogowe w poziomie szyn” - powiedział rzecznik.

Po ukończeniu inwestycji prędkość maksymalna pociągów na odcinku linii nr 358 między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem wyniesie 100 km/h, a czas przejazdu pociągów pasażerskich z Zielonej Góry do Poznania skróci się o pół godziny. Zwiększy się także bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych.

Koszt pierwszego etapu modernizacji linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin wynosi około 60 mln zł. Inwestycja jest finansowana z funduszy unijnych za pośrednictwem Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (LRPO) na lata 2007–2013, Funduszu Kolejowego i środków PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Z LRPO dofinansowanie uzyskały także dwie inne inwestycje związane z modernizacją linii kolejowych, które zostały już zakończone. Były to modernizacje linii na odcinkach Krzyż – Kostrzyn i Zbąszynek – Gorzów. Pozwoliły one m.in. na zwiększenie prędkości pociągów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / W pierwszej połowie 2013 r. szybsze połączenia kolejowe do Zielonej Góry