W Polsce albo za granicą, ale zgodnie z działalnością

AS
27-04-2007, 00:00

Wydatki poniesione na szkolenia pracowników firma może wliczyć w koszty.

Wydatki poniesione na szkolenia pracowników firma może wliczyć w koszty.

Firmy mogą wydatki na szkolenia dla pracowników (m.in. opłaty za szkolenie, dojazdy, wynajem sal) zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, ale pod pewnymi warunkami.

— Konieczne jest jednak wskazanie przynajmniej pośredniego związku między wydatkami a generowanymi przez podatnika dochodami. Niezbędne wydaje się zatem, aby szkolenie wiązało się z wykonywaną przez pracownika pracą oraz charakterem działalności pracodawcy — wyjaśnia Marcin Tofel, prawnik z kancelarii Salans.

W koszty mogą być zaliczone zarówno szkolenia odbyte w Polsce, jak i za granicą. Przedsiębiorca, aby uniknąć niespodzianek ze strony urzędników fiskusa, powinien zebrać dokumenty potwierdzające zawodowy charakter szkolenia. Dowodami mogą być np. harmonogram szkolenia, rachunki za wyżywienie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / W Polsce albo za granicą, ale zgodnie z działalnością