W Polsce spada sprzedaż nowych samochodów osobowych

Polska Agencja Prasowa SA
16-02-2005, 08:24

W Polsce spada sprzedaż nowych samochodów osobowych. W styczniu sprzedano 22 tys. 253 nowe auta, o 23,7 proc. mniej niż przed rokiem i o 5,6 proc. mniej niż w grudniu 2004 roku - poinformowała spółka Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

W Polsce spada sprzedaż nowych samochodów osobowych. W styczniu sprzedano 22 tys. 253 nowe auta, o 23,7 proc. mniej niż przed rokiem i o 5,6 proc. mniej niż w grudniu 2004 roku - poinformowała spółka Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

Niemal wszystkie marki, sklasyfikowane w pierwszej dziesiątce polskiego rynku, odnotowały spadek sprzedaży, tylko dwie (Toyota i Volkswagen) wzrost - podał Samar.

Liderem polskiego rynku w styczniu została Toyota, która sprzedała 3 tys. 257 aut, o 7,07 proc. więcej niż przed rokiem. Tym samym marka ta zwiększyła swój udział w rynku z 10,4 proc. do 14,6 proc.

Drugą pozycję zachowała Skoda, która w styczniu sprzedała 2 tys. 723 auta. To jednak o 31,3 proc. mniej niż w styczniu 2004 r. Udział w rynku Skody spadł z 13,6 proc. do 12,2 proc.

Na trzecim miejscu znalazł się Fiat ze sprzedażą 2 tys. 581 samochodów, o 54,4 proc. mniejszą niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Udziały Fiata w polskim rynku motoryzacyjnym spadły z 19,4 do 11,6 proc.

Dalsze miejsca pod względem sprzedaży zajęły: Renault - 2 tys. 523 sprzedane auta, Ford - 1 tys. 399, Peugeot - 1 tys. 395, Opel - 1 tys. 388, Volkswagen - 1 tys. 151, Citroen - 1 tys. 44 i Chevrolet - 696.

Jak wynika z analizy Samaru, najpopularniejszymi modelami na polskim rynku były w styczniu - podobnie jak przed rokiem - Skoda Fabia i Fiat Panda. Modele te znalazły odpowiednio 1 tys. 730 i 1 tys. 374 nabywców, ale oba odnotowały spadek sprzedaży w porównaniu do stycznia 2004 r. - odpowiednio o 42,7 proc. i 49,5 proc.

Dalsze miejsca pod względem popularności zajęły w styczniu: Toyota Corolla - 1 tys. 153 sprzedanych egzemplarzy, Toyota Yaris - 1 tys. 86, Skoda Octavia - 912, Renault Thalia - 892, Forda Focus - 778, Peugeot 206 - 644, Fiat Seicento - 623 i Toyota Avensis - 608.

Jak podaje Samar, udział samochodów produkcji krajowej w polskim rynku w styczniu był znacznie mniejszy niż rok wcześniej - z niemal 16 proc. spadł do 11,85 proc., a zwiększył się udział samochodów importowanych z 84 proc. do 88,15 proc. W styczniu kupiono 2 tys. 637 aut produkcji krajowej i 19 tys. 616 zagranicznej.

Natomiast systematycznie rośnie udział w rynku samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym. W styczniu sprzedano na polskim rynku 5 tys. 570 aut z silnikiem Diesla (25 proc. rynku), a 16 tys. 683 auta z napędem benzynowym (75 proc.). Rok wcześniej udziały te wynosiły odpowiednio 21 proc. i 79 proc.

Powyższe dane potwierdziły wczesniejsze informacje Pulsu Biznesu.

Tu znajdziesz artykuł z "PB":FIAT został zdetronizowany

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / W Polsce spada sprzedaż nowych samochodów osobowych