W Polsce większy odzysk aluminiowych puszek niż w UE

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-12-2005, 14:47

Około 40 tys. ton puszek aluminiowych kupiły w tym roku punkty skupów surowców wtórnych w Polsce. Daje to 47-procentowy poziom recyklingu tego surowca, czyli większy od średniej Unii Europejskiej, wynoszącej 44 proc.

Około 40 tys. ton puszek aluminiowych kupiły w tym roku punkty skupów surowców wtórnych w Polsce. Daje to 47-procentowy poziom recyklingu tego surowca, czyli większy od średniej Unii Europejskiej, wynoszącej 44 proc.

Jacek Wać, członek zarządu Fundacji na rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach Recal, poinformował we wtorek w Krakowie, że w ciągu 10 lat działalności fundacji w naszym kraju poziom odzysku aluminium z puszek wzrósł z 2 proc. w 1994 roku do 47 proc. w tym roku.

"Polska może się pochwalić faktem, że należy do grona tych krajów, w których poziom recyklingu opakowań jest wyższy nawet od norm, które będą obowiązywać w Unii od 2007 roku" - podkreślił Wać.

Według niego, w naszym kraju skupuje się więcej puszek aluminiowych niż m.in. w Hiszpanii, Portugalii czy Francji. Europejskimi liderami pod tym względem są: Szwecja, Norwegia i Szwajcaria, które odzyskują ok. 90 proc. surowca.

O tak wysokim odzysku aluminium z puszek w Polsce decyduje duża opłacalność sprzedaży tego surowca - jego ceny w punktach skupu zależą od cen aluminium na giełdzie londyńskiej i obecnie wynoszą 3-4 zł za kilogram złomu. Duże znaczenie mają też akcje edukacyjne wśród dzieci i młodzieży, prowadzone przez fundację Recal.

Według danych Fundacji, w Polsce są trzy fabryki puszek aluminiowych o łącznych zdolnościach produkcyjnych wynoszących 3,9 mld sztuk rocznie. Około 2,2 mld puszek zużywanych jest w kraju, nadwyżka trafia na eksport.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane