W stolicy powstał tzw. Salon Rynku Pierwotnego

DI, PAP
opublikowano: 28-05-2008, 21:36

Osoby zainteresowane kupnem mieszkania mogą w  jednym miejscu zapoznać się z ofertą 40 inwestycji 22 deweloperów. W Warszawie powstał pierwszy w kraju tzw. Salon Rynku Pierwotnego.

Prezentowane są w nim mieszkania z rynku pierwotnego i wtórnego, zlokalizowane w Warszawie i w innych regionach kraju. Można skorzystać z porad niezależnego doradcy, a nieruchomość jest szukana na zlecenie klienta - informuje firma Home Broker, doradca na rynku nieruchomości, która jest realizatorem projektu.

Jak powiedziała PAP Monika Kostro z Home Brokera, wstęp na salon jest bezpłatny, firma nie pobiera też od klientów prowizji z tytułu zawarcia transakcji kupna nieruchomości czy opłat za skorzystanie z porad doradcy.

Salon mieści się w centrum stolicy w budynku International Business Centre. Jak wyjaśniają pomysłodawcy projektu, jest to odpowiedź na sytuację rynkową, gdzie klienci - a nie deweloperzy - zaczęli dyktować warunki.

Zdaniem analityków z firm badających rynek nieruchomości, lokale nie sprzedają się już na etapie "dziury w ziemi", a deweloperzy muszą zachęcać klientów promocjami, np. oferując gratisowe miejsca parkingowe czy komórki lokatorskie.

"Obecnie to deweloper musi zabiegać o względy swojego potencjalnego klienta, a nie odwrotnie - jak to bywało wcześniej, gdy rynek rozwijał się dynamicznie, a ceny z miesiąca na miesiąc znacznie wzrastały" - uważa zastępca dyrektora redNet Consulting Marcin Gołębiowski.

Ponadto, przy zwiększonej podaży, rynek inwestycji deweloperskich jest bardzo zróżnicowany, a przy tym rozproszony.

Jak zauważa Jolanta Księżak z Home Brokera, "kupujący w Warszawie mają do dyspozycji lokale z ok. 200 inwestycji w pełni zrealizowanych, bądź z terminem realizacji na ostatni kwartał 2008 r. Bez pomocy profesjonalnego doradcy mogą mieć problem we właściwej analizie tego rynku".

W opinii dyrektora zarządzającego CEE Property Group Pawła Grząbka, choć sam pomysł salonu jest ciekawy, wyzwaniem może być odpowiednie wyszkolenie doradców salonu, aby kupujący otrzymał komplet informacji.

"W biurach, gdzie 2-3 sprzedawców sprzedaje ponad 20 inwestycji, wiedza może być ograniczona i działa to na niekorzyść kupującego" - powiedział PAP.

Według Grząbka, pomysł salonu jest jednym z nowoczesnych narzędzi marketingowych wprowadzanych na rynki lokalne. Najbardziej skorzystają na tym kupujący, gdyż w jednym miejscu mogą dokonać wyboru spośród wielu ofert - dodał.

"Nie sądzę jednak, aby bardzo szybko przekonali się do tej formy sprzedaży. Myślę, że tam zapoznają się z ofertą, ale zakupu dokonają w biurze dewelopera" - podkreślił Grząbek

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu