W tym roku na GPW pojawiło się już 28 nowych spółek

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-09-2005, 14:26

28 nowych spółek, w tym dwie zagraniczne, weszło do końca trzeciego kwartału tego roku na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych (GPW) - podała giełda w piątek w komunikacie. Spółki sprzedały akcje za blisko 6,5 mld zł

28 nowych spółek, w tym dwie zagraniczne, weszło do końca trzeciego kwartału tego roku na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych (GPW) - podała giełda w piątek w komunikacie. Spółki sprzedały akcje za blisko 6,5 mld zł

    "Najwięcej spółek pojawiło się w I kwartale; zadebiutowało ich wtedy 11" - poinformowali przedstawiciele GPW.

    Jak wynika z materiałów, pod względem wartości ofert najlepszy był III kwartał - ich wartość przekroczyła 3,35 mld zł, głównie dzięki emisji Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG), wartej ponad 2,6 mld.

    W pierwszym kwartale na parkiet trafiło 11 spółek, a wartość ofert wyniosła 925 mln zł. W drugim kwartale zadebiutowało 8 spółek, które sprzedały akcje za ponad 2,17 mld zł, w III kwartale - 9 (wartość ofert ponad 3,35 mld zł).

    Z informacji giełdy wynika, że najwyższy wzrost kursu na otwarcie w stosunku do ceny emisyjnej zanotowało PGNiG - cena walorów spółki poszła do góry o 34,23 proc. Do rekordowej redukcji w zapisach na akcje doszło w przypadku Zelmera - stopa redukcji wyniosła 98,67 proc. To najwyższy wskaźnik redukcji nie tylko w pierwszych trzech kwartałach 2005 roku, ale i w całej historii GPW.

    Największa pod względem wartości była oferta PGNiG (2,6 mld zł), która stanowi jednocześnie trzecią co do wartości ofertę w całej, ponaczternastoletniej, historii Giełdy.

    Najwięcej debiutujących firm miało siedzibę w Warszawie - 7. Ponadto, po dwie spółki pochodziły ze Środy Wielkopolskiej,  Wrocławia, Krakowa i Gdańska. Zadebiutowały również 2 spółki zagraniczne - holenderski AmRest oraz austriacki SkyEurope Holding.

    We wrześniu na warszawskim parkiecie zadebiutowały 3 spółki - Barlinek, PGNiG oraz SkyEurope Holding.

    W ubiegłym roku w Warszawie zadebiutowało 36 spółek, co dało GPW drugie miejsce w Europie. Wartość zeszłorocznych ofert to ponad 13,1 mld zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane