W USA wzrosty po dobrych wynikach blue chipów

(Marek Druś)
opublikowano: 08-02-2006, 16:47

Na giełdach w USA rośnie przewaga popytu. Nastroje inwestorów poprawiły dobre wyniki kwartalne przedstawione przez blue chipy, m.in. przez Cisco System i PepsiCo.

Na giełdach w USA rośnie przewaga popytu. Nastroje inwestorów poprawiły dobre wyniki kwartalne przedstawione przez blue chipy, m.in. przez Cisco System i PepsiCo.

Kurs Cisco Systems rósł o prawie 7 proc., najmocniej wśród spółek wchodzących w skład S&P500. Lider rynku infrastruktury Internetu przedstawił lepsze niż oczekiwano wyniki kwartalne. Podwyższył także prognozę przychodów w obecnym kwartale, która przekracza szacunki analityków. Dodatkowo analitycy Goldman Sachs wycenili akcje Cisco o 24 proc. powyżej ich kursu rynkowego.

Drożeją akcje PepsiCo. Drugi na świecie producent napojów poinformował o największym od czterech lat wzroście sprzedaży, który przekroczył także oczekiwania rynku.

W górę idzie kurs Pfizera. Największy na świecie producent leków zasygnalizował zamiar sprzedaży części aktywów. Koncern ujawni więcej szczegółów dopiero 10 lutego, ale inwestorzy nie czekają.

Mocno tanieją akcje Nortel Networks. Największy w Ameryce Północnej producent sprzętu telekomunikacyjnego poszedł na ugodę finansową w dwóch pozwach zbiorowych, wytoczonych mu przez akcjonariuszy. Wypłaci im 575 mln USD gotówką i wyda blisko 630 mln akcji w ramach odszkodowania za straty po nieoczekiwanej korekcie wyników spółki w 2004 roku, która spowodowała spadek jej wartości.

Mocno tanieją również akcje General Motors. Deutsche Bank obniżył jego rekomendację do „redukuj”.

MD

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane