W Wielkopolsce liczy się dobra marka - prasa

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 21-10-2005, 08:00

Wielkopolanie - chętniej i częściej niż reszta rodaków - sięgają po markowe produkty. Mówią, że nie stać ich na kupowanie... tych tanich - pisze "Głos Wielkopolski".

Wielkopolanie - chętniej i częściej niż reszta rodaków - sięgają po markowe produkty. Mówią, że nie stać ich na kupowanie... tych tanich - pisze "Głos Wielkopolski".

Markowe bowiem oceniają jako bardziej trwałe, a w przypadku usterki - łatwiejsze do zareklamowania. Poza tym markowy towar dodaje prestiżu, którego mogą im pozazdrościć znajomi. Często więc dokonując zakupu wolą wydać więcej.

Według "GW", Wielkopolanie od niedawna są bombardowani, w marketach i z ulicznych billboardów, hasłami "Wybierz markowe". Niektóre z placówek handlowych, w zamian za kupienie markowego produktu, oferują nawet atrakcyjną nagrodę - samochód. Czy Wielkopolan trzeba aż tak zachęcać do rezygnacji z "podróbek"? Otóż nie. Aż 80 procent z nich, jak wynika z badań TNS OBOP, sięga bowiem po markowe produkty. Co więcej, pod tym względem są wręcz krajowymi liderami.

To jak wielkopolscy konsumenci postrzegają słowo marka, zmieniło się diametralnie w minionych 15 latach.

- Kiedy piętnaście lat temu pytaliśmy konsumentów, co im się kojarzy ze słowem marka, na pierwszym miejscu wymieniana była waluta niemiecka - mówi dr hab. Dominika Maison, psycholog, specjalista w zakresie psychologii konsumenta i badań rynkowych. - Zmiana, która nastąpiła polega na tym, że w tej chwili pojęcie marki powiązane jest o wiele bardziej z jakością i z czymś, co nie tyle ogranicza wolność konsumentów, a wręcz przeciwnie podpowiada im pewne nowe rozwiązania. Marka kojarzy się z gwarantowaną jakością produktu.

Tak właśnie postrzega markowy produkt aż 70 procent wielkopolskich konsumentów. Ponad połowa z nich uważa, że towar markowy jest trwały i pochodzi od znanego producenta. Co ciekawe, nie jest on jednak dla nich tożsamy z wysoką ceną. Wielkopolan nie przeraża też wizja reklamacji - wiedzą, że w przypadku towarów markowych mają zagwarantowany serwis na przyzwoitym poziomie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane