Wafelek prosto z maszyny

BAW
opublikowano: 12-04-2018, 22:00

Na rynku automatów w Polsce jest przestrzeń do rozwoju, z której mogą skorzystać operatorzy vendingowi i producenci wyrobów impulsowych.

Nasycenie automatami w naszym kraju jest ciągle niższe niż w Europie Zachodniej. Na jedną maszynę przypada 548 Polaków. Początkowo dominowały automaty używane sprowadzane z zagranicy, teraz mamy coraz więcej nowych i zaawansowanych technicznie. Obecnie w 31 proc. maszyn w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców można płacić zbliżeniowo, a coraz więcej automatów wyposażonych jest w nowoczesne podajniki typu winda.

Maszyny wpisują się w trend convenience. Polski konsument ceni sobie czas i wygodę. Zakup w automacie jest szybszy niż w tradycyjnej placówce, nie zaskakuje więc to, że niemal połowa konsumentów decyduje się na zakup z automatu, a nie z pobliskiego sklepu.

Agencja badawcza Nielsen przygotowała raport dotyczący rynku vendingowego opracowany na podstawie audytu fotograficznego automatów, wywiadów z operatorami urządzeń, badaniu opinii użytkowników i analizie danych sprzedażowych. Okazuje się, że 59 proc. Polaków korzysta z maszyn vendingowych raz w miesiącu lub częściej, a jedna czwarta robi to przynajmniej raz w tygodniu.

Z maszyn korzystają wszyscy bez względu na płeć i wiek, jednak częściej są to mężczyźni, osoby młodsze (15-25 lat) i w średnim wieku (36-45 lat) posiadające dzieci poniżej 18. roku życia. Jedną z głównych lokalizacji maszyn vendingowych są szkoły. Polski konsument korzysta najczęściej z automatów z gorącymi napojami. Często kupuje też napoje gazowane, batony czekoladowe i rogaliki. Klienci rzadziej sięgają po wodę mineralną, batony i ciastka zbożowe, choć operatorzy vendingowi zauważyli rosnące oczekiwanie na zwiększenie oferty zdrowszych przekąsek i napojów. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BAW

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Ekologia / Wafelek prosto z maszyny