Wall Street: Dane z rynku pracy poprawiły nastroje

(Marek Druś)
opublikowano: 07-10-2005, 16:11

Na amerykańskich giełdach umiarkowana poprawa nastrojów. To zasługa najnowszych danych makro. Znaczący spadek liczby miejsc pracy we wrześniu w związku z huraganami Katrina i Rita nie potwierdził się. Amerykańska gospodarka straciła tylko 35 tys. miejsc pracy, ponad czterokrotnie mniej niż oczekiwano.

Na amerykańskich giełdach umiarkowana poprawa nastrojów. To zasługa najnowszych danych makro. Znaczący spadek liczby miejsc pracy we wrześniu w związku z huraganami Katrina i Rita nie potwierdził się. Amerykańska gospodarka straciła tylko 35 tys. miejsc pracy, ponad czterokrotnie mniej niż oczekiwano.

Lepsze niż oczekiwano dane z rynku pracy dają nadzieję na przerwanie najdłuższej od stycznia serii spadków S&P500. Indeks stracił w tym tygodniu 2,6 proc. Podobną zniżkę zanotował Nasdaq. Dla obu indeksów to największe spadki od kwietnia. Dow Jones stracił 2,3 proc., co jest jego najgorszym wynikiem od czerwca.

Znów rośnie popyt na akcje spółek naftowych, co wiąże się z ich ostatnią przeceną i wzrostem notowań ropy po pięciu spadkowych sesjach. Ponad 2 proc. drożeją akcje ExxonMobil, największego na świecie koncernu naftowego. Rośnie kurs Valero, największej amerykańskiej rafinerii. Popytem cieszą się papiery zajmującej się wydobyciem ropy i gazu spółki XTO Energy. W górę idzie cena akcji Cheniere Energy, który zajmuje się budową terminali gazu płynnego. W grupie drożejących spółek znalazł się również Peabody Energy, największa giełdowa kopalnia węgla.

Z poprawy nastrojów nie skorzysta Delphi. Akcje spółki tracą aż 25 proc. po doniesieniach prasowych sugerujących, że spółka może ogłosić bankructwo jeszcze w piątek. Producent części dla przemysłu motoryzacyjnego zwrócił sie wcześniej o pomoc w przeprowadzeniu restrukturyzacji do związków zawodowych i General Motors, swojego byłego właściciela i największego klienta.   

MD

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane