Wall Street obawia się inflacji i wzrostu cen ropy

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 07-02-2006, 22:07

Wtorkowa sesja przyniosła niewielkie spadki indeksów na Wall Street. Na parkiecie wciąż widać niepokój związany z poziomem inflacji i możliwą podwyżkę stóp procentowych. Gracze z uwagą obserwują Iran, a spór o program nuklearny tego kraju wywołuje spore obawy o sytuację na rynku ropy naftowej.

Wtorkowa sesja przyniosła niewielkie spadki indeksów na Wall Street. Na parkiecie wciąż widać niepokój związany z poziomem inflacji i możliwą podwyżkę stóp procentowych. Gracze z uwagą obserwują Iran, a spór o program nuklearny tego kraju wywołuje spore obawy o sytuację na rynku ropy naftowej.

Wyprzedaży przewodziły akcje spółek budowlanych. Podaż w sektorze wywołał Toll Brothers, który obniżył prognozę liczby sprzedanych domów w bieżącym roku. Słabe prognozy w jednym z sektorów napędzających amerykański rynek mogą oznaczać, że stan największej gospodarki świata nie jest tak dobry, jak to mogłoby się wydawać. Papiery Toll Brothers potaniały ponad 5 proc., a indeks spółek budowlanych DJ Home Construction spadł o 3 proc.

Nie ustaje przecena akcji General Motors, które straciły kolejne 3 proc. Zgodnie z oczekiwaniami, amerykański koncern motoryzacyjny pod naciskiem swojego akcjonariusza Kirka Kerkoriana zmniejszył coroczną dywidendę z dwóch do jednego dolara od akcji i zredukował zarobki zarządu w ramach posunięć oszczędnościowych. Pierwsze obcięcie dywidendy od ponad 13 lat pozwoli zaoszczędzić każdego roku około 565 mln dolarów. Łączna strata największego światowego producenta samochodów wyniosła w ubiegłym roku 8,6 mld dolarów i była największa 1992 od roku.

Przecenę indeksów powstrzymał koncern medialny Walt Disney, który pochwalił się 7-proc. wzrostem zysków w pierwszym kwartale roku obrachunkowego. Akcje koncernu zarobiły ponad 7 proc.

Wbrew obawom dużych strat nie zanotowały akcje Coca-Coli. Największy producent napojów na świecie poinformował o spadku zysku w czwartym kwartale. Jednak rynek spodziewał się gorszych wyników i kurs spółki zakończył dzień prawie bez zmian.

PK

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane