Warszawa: podpisano umowę na budowę metra na Bródno

PAP
opublikowano: 28-09-2018, 12:48

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i Kemal Güleryüz, prezes firmy Gülermak podpisali w piątek umowę na wybudowanie ostatniego odcinka II linii metra w prawobrzeżnej części stolicy. Jak zapewniali przedstawiciele miasta i wykonawcy, inwestycja zakończy się za trzy lata.

"Dziś metro symbolicznie dociera na Bródno, a za trzy lata pierwsze pociągi pojawią się na wybudowanych tu stacjach" - powiedziała przed uroczystym podpisywaniem umowy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Zapewniła, że dla niej budowa podziemnej kolejki na wschodnim odcinku była priorytetem.

Natomiast wiceprezydent miasta Renata Kaznowska poprosiła mieszkańców Bródna o wyrozumiałość i cierpliwość podczas budowy. Jak zaznaczyła, prace zaczną się jeszcze w tym roku, przygotowywana też będzie m.in. organizacja ruchu wokół placów budowy. Powiedziała, że współpraca z warszawiakami, którzy mieszkają przy budowanych stacjach metra, jest bardzo dobra. Przekazała, że czasami mieszkańcy dzwonią do urzędu kilka minut po godz. 6 z informacją, iż na budowie nikogo nie ma, a przecież roboty miały trwać od 6.

Wiceprezydent zaprosiła warszawiaków na niedzielny piknik i zwiedzanie budowanej stacji Młynów pod ul. Górczewską na Woli. Dzień otwarty potrwa od godz. 11 do 15. Zwiedzający zejdą zbudowanym w stanie surowym wejściem na poziom -1, czyli na antresolę, a potem na poziom -2, czyli techniczny. Będzie można zobaczyć, jak montowane są instalacje techniczne podziemnej kolei.

Kemal Güleryüz, prezes firmy Gülermak, głównego wykonawcy bródnowskiego odcinka metra, również poprosił mieszkańców o wyrozumiałość i zapewnił, że firma będzie się starała, by inwestycja była wykonana szybko i nie sprawiała warszawiakom większych kłopotów niż jest to konieczne.

Na północno-wschodniej końcówce II linii metra powstaną trzy stacje o roboczych nazwach: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Połączą je 11-kilometrowe tunele. Na końcu tej części podziemnej kolejki powstanie hala odstawczo-postojowa do zawracania i postoju pociągów. Wszystkie te prace mają kosztować niemal 1,4 mld zł i mają być zrealizowane w trzy lata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Warszawa: podpisano umowę na budowę metra na Bródno