Warszawskie święto polsko-chińskiego biznesu

opublikowano: 30-08-2016, 22:00

Ponad dwustu wystawców z Państwa Środka, prelekcje, sektor usług — to czeka na polskich przedsiębiorców podczas China Expo.

Od 15 do 17 września w Warszawie odbędzie się kolejna edycja jednego z największych organizowanych w Polsce wydarzeń poświęconych współpracy biznesowej z Chinami. Chodzi o targi China Expo — China Brand Show Poland. Ich miejscem po raz kolejny będzie warszawskie Centrum Targowo- -Kongresowe MT Polska.

— Impreza co roku gromadzi średnio ponad dwustu wystawcówz Państwa Środka — i tak będzie też tym razem. Targi mają na celu ułatwienie przedsiębiorcom nawiązania kontaktów handlowych i przedstawienie odwiedzającym specyfiki działania chińskiego rynku — mówi Bartosz Sosnowski, wiceprezes zarządu MT Polska, współorganizatora targów.

Szeroki wachlarz ofert

Tegoroczna edycja China Expo — China Brand Show Poland będzie okazją do poznania kontrahentów i zawarcia handlowych umów z producentami i eksporterami z różnych regionów Państwa Środka. Na stoiskach zostanie zaprezentowany szeroki wachlarz artykułów, m.in. produkty oświetleniowe, materiały budowlane i osprzęt, systemy alarmowe, zabezpieczeniowe i elektronika.

Nie zabraknie też artykułów wyposażenia wnętrz, gospodarstwa domowego, części samochodowych i upominków. Aby ułatwić rodzimym przedsiębiorcom kontakty z azjatyckimi firmami, podczas targów zostanie utworzony sektor usług dla biznesu polsko-chińskiego.

Jest on skierowany do firm związanych z rynkiem Dalekiego Wschodu, które oferują m.in. usługi prawne, consultingowe, spedycyjne, logistyczne, finansowe, telekomunikacyjne i tłumaczeniowe.W tym sektorze będą mogły zaprezentować swoją ofertę również szkoły językowe prowadzące kursy języka chińskiego, a także producenci biżuterii, kamieni szlachetnych i wyrobów skórzanych.

W programie targów jest wiele prelekcji poświęconych tematom związanym z prowadzeniem biznesu we współpracy z Chinami. Odwiedzający China Expo będą mogli poznać specyfikę działania rynku Państwa Środka i uzyskać pomoc w znalezieniu partnera biznesowego w tym kraju. Na uczestników wydarzenia będą czekać także inne atrakcje nawiązujące do tradycji i kultury Orientu.

Import nabiera impetu

Współpracę z Państwem Środka nawiązuje coraz więcej polskich przedsiębiorców. W 2015 r. wartość importu z Chin do Polski wzrosła o prawie 16 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. W pierwszym kwartale tego roku wartość ta zwiększyła się o kolejne 10 proc. Potwierdzeniem kwitnącej współpracy na linii Warszawa — Pekin jest chociażby czerwcowa wizyta prezydenta Chin Xi Jinpinga w Polsce, która zaowocowała podpisaniem ok. 40 umów handlowych i dwustronnych porozumień.

Na zwiększenie zainteresowania importem z Chin do Polski duży wpływ ma Nowy Jedwabny Szlak, który w znacznym stopniu usprawnił i podniósł jakość współpracy, dając możliwość szybkiego i ekonomicznego transportu importowanych produktów. Nie bez znaczenia jest też rosnąca jakość chińskich towarów — to wynik m.in. obostrzeń i wymogów, jakie narzucają na azjatyckich producentów zagraniczni kontrahenci. © Ⓟ

WIĘCEJ INFORMACJI

www.china-expo.pl/

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane