Ważne dane: Inspekcja handlowa w akcji

JK
03-08-2011, 00:00

338

Tylu przedsiębiorców świadczących usługi skontrolowała niedawno Inspekcja Handlowa...

124

W tylu prześwietlonych firmach kontrolerzy wykryli nieprawidłowości (37 proc.).

43

Tylu skontrolowanych usługodawców nie wywieszało cennika świadczonych przez siebie usług — to najczęstsza nieprawidłowość.

Najnowszym celem Inspekcji Handlo-

wej stały się kontrole przedsiębiorców wykonujących usługi, m.in. fryzjerskie, pralnicze, optyczne, zegarmistrzowskie, motoryzacyjne, fotograficzne.

Nieprawidłowości wykryto mniej niż rok temu, kiedy stwierdzono je u co drugiego kontrolowanego (51 proc.). Tradycyjnie największymi grzechami firm usługowych są: brak cennika, używanie przeterminowanych lub nieoryginalnych preparatów kosmetycznych, niewłaściwe oznakowanie sprzedawanych produktów. Cennika najczęściej nie wywieszają fryzjerzy, szewcy, mechanicy samochodowi oraz wypożyczający… suknie ślubne. Jednak tam, gdzie wywieszano cenniki, rzetelnie pobierano opłaty. Tylko w jednym zakładzie na 201 skontrolowanych stwierdzono różnicę między opłatą a ceną z cennika.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JK

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ważne dane: Inspekcja handlowa w akcji