Ważne dane: Polacy coraz częściej narzekają na usługi i produkty

JK
opublikowano: 14-07-2011, 00:00

386

tys. Tyle w 2010 r. wpłynęło skarg na usługi i towary do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.

61,3

tys. Tyle interwencji rzeczników konsumentów dotyczyło reklamacji słabej jakości obuwia i odzieży.

60

tys. W tylu przypadkach rzecznicy konsumentów wezwali przedsiębiorców do polubownego zakończenia sporów z klientami.

Każdego roku wzrasta liczba skarg do rzeczników konsumentów. W ubiegłym roku najwięcej reklamacji złożono na kiepskiej jakości buty, odzież, sprzęt RTV i AGD oraz na usługi telekomunikacyjne i finansowe. Rzecznicy najczęściej interweniowali w obronie konsumentów, gdy sprzedawcy odrzucali reklamacje, powołując się na własnych rzeczoznawców i obwiniając za wady kupujących. W przypadku usług telekomunikacyjnych najwięcej skarg wynikało z wad telefonów promocyjnych, przerw w dostępie do internetu i zawyżonych rachunków. Firmom finansowym najczęściej dostaje się za błędne naliczanie opłat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu