Ważne dane: tradycyjnie czysta

Money.pl, MB
09-10-2007, 00:00

20

mld zł Tyle jest wart polski rynek alkoholu, według firmy badawczej AC Nielsen. Między czerwcem 2006 r. a majem 2007 r. urósł o 15 proc. Numerem jeden pozostają piwo i wódka, które mają blisko 90 proc. udziałów w rynku. Następne jest wino — 6 proc. Tylko 1,3 proc. ma whisky, ale ten segment rynku rozwija się najszybciej.

Zdaniem Szkockiego Stowarzyszenia Producentów Whisky, eksport tego alkoholu do Polski w 2006 r. wzrósł o 42 proc., do 10 mln GBP (prawie 60 mln zł). Dystrybutorzy nie mają jednak złudzeń. Nawet Johnnie Walker nie ma szans zdetronizować tradycyjnej polskiej czystej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Money.pl, MB

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ważne dane: tradycyjnie czysta